راه جبران کمبود مسکن چیست؟

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، وضع مالیات بر خانه‌های خالی و بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌ها راهی برای جبران کمبود مسکن دانست.
جبران کمبود مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از فارس، جبار کوچکی نژاد، جبران کمبود مسکن را یکی از عمده‌ترین چالش‌های اقتصادی برای مردم و دولت برشمرد و اظهار کرد: مجلس دولت را مکلف کرده تا سالانه یک‌میلیون واحد مسکن را بسازد و تحویل مردم دهد تا مردم از بحران مسکن خارج شوند اما تاکنون این وعده هنوز محقق نشده است.

وی با بیان اینکه مقدمات کار قانونی برای ساخت مسکن فراهم‌شده، افزود: دولت نیز باید بیشتر تلاش کند تا مسکن موردنیاز در کشور تأمین شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز مبرم گیلان در مسکن‌سازی، گفت: در گیلان سالانه باید حداقل 20 هزار واحد مسکونی احداث شود اما هنوز زیرساخت‌های آن‌ها مهیا نیست.

از ظرفیت بخش خصوصی و تعاونی‌ها در ساخت مسکن بهره گرفته شود

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در ساخت مسکن تأکید کرد و افزود: دولت باید به بخش خصوصی و تعاونی‌ها بیشتر تکیه کند چراکه ظرفیت این بخش‌ها در ساخت مسکن بسیار بالا است.

به گفته کوچکی نژاد دولت باید تسهیلات ارزان در اختیار مردم قرار بدهد تا نهضت مسکن‌سازی در کشور تسهیل و تسریع شود.

جبران کمبود مسکن

وضع مالیات بر خانه‌های خالی راهی برای جبران کمبود مسکن

وی همچنین بر لزوم اجرای وضع مالیات بر خانه‌های خالی تأکید کرد و گفت: دولت باید خانه‌های خالی را شناسایی و با وضع مالیات بر آن‌ها، خانه‌های خالی در اختیار مردم قرار بگیرد کمااینکه چندین میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد که این موضوع باید سریعاً از سوی دولت تعین تکلیف شود.

مطلب پیشنهادی:  رنج بازار اجاره از کمبود ساخت و ساز

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه بیش از ۲۰ هزار مسکن غیر پروانه‌ای در رشت ساخته‌شده که دارای ابهام است، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در گیلان زمین‌های نسقی است و این موضوع باعث شده تا مسکن‌سازان رغبتی از ساخت مسکن در زمین‌های نسقی نداشته باشند.

کوچکی نژاد همچنین از اصلاح قوانین ساخت مسکن در اراضی نسق سازی خبر داد و گفت: در حال تغییر قوانین هستیم تا برای همیشه مشکل زمین‌های نسقی حل شود تا مشکل شهرداری‌ها و بخش خصوصی برای همیشه حل ش

مطالعه بیشتر: مطلب «سهم بالای خانه‌های نوساز از معاملات خرید مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «راه جبران کمبود مسکن چیست؟» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…