آرامش بازار ارز در پی معاملات توافقی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به پرداخت وام‌های بانکی به متقاضیان از تخصیص 40 میلیارد تومان برای کلیه این تسهیلات خبر داد.

به گزارش دلتا مگ به نقل از تسنیم، رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به انجام معاملات توافقی از تسهیل روند معاملات در بازار ارزی خبر داد. وی همچنین درباره آرامش و سکون در بازار برای روزهای آتی ابراز امیدواری کرد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون انجام معاملات تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک‌مرکزی پیرامون عودت ارز از صادرات به بازار تجاری کشور، ارائه خدمات کامل به به حواله‌جات در سامانه نیما و همچنین توافق با صادرکنندگان و صرافان به منظور تکمیل معاملات توافقی را مهم تلقی کرد.

بازار ارز

وضعیت انجام معاملات در بازار ارز

گفتنی است بانک مرکزی با مهیا کردن ابزار لازم برای صادرات، امکان ارائه نرخ ارز را بر عهده صادرکنندگان گذاشت.

وی با بیان اینکه از دیروز هم امکان انجام این معاملات در بازار متشکل ارزی فراهم شده است، گفت: “از دیروز تابلوی مشخصی به‌نام بازار توافقی در بازار متشکل ارزی ایجاد شده است. بنابراین این معاملات به‌صورت توافقی در این بازار انجام می‌شود.”

صالح‌آبادی افزود:” باتوجه به اینکه انجام معاملات ارزی تسهیل شده است. صادرکنندگان زیادی از ما تقاضا داشتند که ارزشان را در این بازار عرضه کنند. بنابراین پیش‌بینی می‌شود آرامش بیشتری را در روز‌های آینده در بازار ارز شاهد باشیم. این موضوع نهایتا موجب متعادل شدن قیمت‌ها خواهد شد.”

مطلب پیشنهادی:  اخذ مالیات از خانه‌های خالی

بازار ارز

آیا تسهیلات ودیعه مسکن به تصویب رسید؟

چندی پیش رئیس بانک مرکزی در خصوص تصویب وام ودیعه مسکن بر میزان این تسهیلات در تهران 100 میلیون تومان و در کلان‌شهرها 70 میلیون تومان و سایر شهرها 40 میلیون تومان تاکید کرد.

این مقام آگاه ضمن اشاره به عرضه تسهیلات به متقاضیان از الزام پرداخت وام‌هایی چون وام ازدواج، وام فرزندآوری، وام ودیعه مسکن و دیگر تسهیلات مندرج در بودجه امسال بواسطه نظام بانکی کشور را ضروری ارزیابی نمود.

پیش‌بینی می‌شود که با تصویب مبلغ 40 هزار میلیارد از سوی شورای پول واعتبار برای ارائه این تسهیلات، مشکلات مردم پیرامون گرانی اجاره‌بها و ازدواج تسهیل گردد.

مطالعه بیشتر : برای آشنایی بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب «بلاتکلیفی مصوبه کنترل اجاره‌بها » را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …