سهم بالای خانه‌های نوساز از معاملات خرید مسکن

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از سال‌های گذشته تاکنون، بیشترین سهم از کل معاملات خرید مسکن مربوط به واحدهای مسکونی نوساز بوده است.
فروش واحدهای نوساز در تهران

به گزارش دلتا مگ به نقل از سایت خبری فرارو، وزن نوسازها همچنان نسبت به سایر گروه‌‌های سنی آپارتمان در معاملات خرید مسکن بیشتر است. این سهم اگرچه در سال‌های اخیر در نتیجه جهش قیمت مسکن، افزایش فاصله قیمت واحدهای مسکونی نوساز با واحدهای با عمربنای بیشتر و همچنین افزایش عمق رکود ساختمانی وکاهش عرضه جدید در قالب واحدهای تازه‌ساز به بازار ملک کاهش یافته است اما همچنان بیشترین سهم خرید از بازار مسکن است.

در سال‌های معمولی بازار مسکن که بازار در شرایط رونق نسبی از جانب خریداران مصرفی قرار داشته، وزن خریدهای مصرفی بالا و عرضه مناسب واحدهای تازه‌‌ساز به بازار مسکن وجود دارد، معمولا حدود ۵۰‌درصد از کل معاملات بازار مسکن در هر ماه از بازار واحدهای مسکونی نوساز و تازه‌‌ساز (با عمربنای کمتر از ۵ سال) انجام می‌شود.

در واقع ریسک‌های خرید از بازار واحدهای مسکونی نوساز، متوجه طیف گسترده و تعداد قابل‌توجهی از متقاضیان خرید مسکن است. از این رو توجه به ریسک‌های مربوط به این گروه معاملات در کنار مزیت‌‌های آنها وسنجش وزن هر یک از آنها در برابر دیگری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

معاملات خرید مسکن

به لحاظ وجود سه آپشن جذاب برای متقاضیان، بازار واحدهای مسکونی آپارتمان‌‌های نوساز فاقد پایان کار و سند رسمی، یکی از وسوسه‌‌انگیزترین بخش‌‌های بازار ملک برای خریدار است. اما این بازار در ظاهر جذاب، اغلب پس از انجام معامله و در مراحل بعدی، خریدار را با مشکلات قابل‌توجهی همراه می‌کند که وزن همه یا حتی یکی از مشکلات، نسبت به وزن آپشن‌‌های جذاب این گروه از معاملات، بسیار بالاتر است.

مطلب پیشنهادی:  کدام خانه‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟

بررسی‌‌ها نشان می‌دهد، در حالی که «مخاطرات فنی و سازه‌‌ای ساختمان‌های مسکونی فاقد پایان کار» در پی حادثه ریزش متروپل، برای بسیاری از افراد متقاضی خرید مسکن تا حدودی روشن و مشخص شده است، اما «وسوسه خرید این نوع آپارتمان‌‌ها ناشی از سه آپشن اقتصادی آنها» در مقایسه با سایر آپارتمان‌‌های نوساز، باعث شده همواره خریداران مسکن، نوسازهای فاقد پایان کار را به آپارتمان‌‌های نوساز دارای سند ترجیح دهند.

مطالعه بیشتر: مطلب «شهردار تهران: انتظار خرید مسکن 66 ساله شد» را در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. […] بیشتر: مطلب «سهم بالای خانه‌های نوساز از معاملات خرید مسکن» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] بیشتر: مطلب «سهم بالای خانه‌های نوساز از معاملات خرید مسکن» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …