شهردار تهران: انتظار خرید مسکن 66 ساله شد

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهردار تهران اعلام کرد که ۶۶ سال زمان می‌برد که کسی بتواند با حقوق دریافتی خود مسکن خریداری کند.
خرید مسکن

علیرضا زاکانی شهردار تهران با بیان اینکه تهران قدمتی هفت هزار ساله دارد و از ۲۶۴ سال پیش به عنوان پایتخت انتخاب شده است، گفت: تهران در این ۲۶۴ سال مسیری را طی کرده که نیاز به بازطراحی دارد.

وی با تأکید بر اینکه این بازطراحی باید با الگویی جدید و بر محور توسعه حمل و نقل شهری و ۳۲۵ ایستگاه مترو و سایر وسایل حمل و نقل انجام شود، خاطرنشان کرد: می‌توان این بازطراحی را بر اساس معماری ایرانی-اسلامی و هویت پایتخت و مبتنی بر پاسخ به نیازها در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر بخش‌ها انجام داد.

زاکانی با بیان اینکه چشم‌انداز ما برای این بازطراحی ۱۰ ساله و همزمان با سال ۱۴۱۰ است، تصریح کرد: جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده و به دنبال این هستیم که پیرامون ایستگاه‌ها را پارسل به پارسل بررسی کنیم و با بارگذاری مجدد که الزام قانونی ماست و از تیرماه سال قبل شورای عالی شهرسازی این الزام را مطرح کرده، شهری جدید را طراحی کنیم.

وی ادامه داد: موضوع نما برای ما بسیار مهم است لذا به دنبال این هستیم که معماری ایرانی-اسلامی به عنوان مؤلفه‌ای که در سده‌های قبل در ایران خلق شده و با هویت اساسی ما عجین و به نوعی افتخار ماست، در بافت شهری نهادینه شود.

شهردار تهران با اشاره به دغدغه مستأجران برای خرید مسکن و تصمیمات جدید در حوزه مسکن، یادآور شد: ضمانت اجرایی اقدامات در این بخش، همیت و غیرت ماست و اگر من به عنوان خدمتگزار مردم کوچک‌ترین همیتی داشته باشم باید آب شوم که ببینم یک زوج جوان از شرایط سخت مسکن استیجاری و قیمت بالای ملک، سرخورده و سرشکسته شوند و کسانی که عائله مند هستند در پیچ و خم مسکن گرفتار شده اند.

مطلب پیشنهادی:  پیگیری دولت برای اجرایی شدن طرح نهضت ملی

زاکانی افزود: ۶۶ سال زمان می‌برد که کسی بتواند با حقوق دریافتی خود مسکن خریداری کند و از سویی دیگر ۶۵ درصد سبد خانوار صرف هزینه‌های مرتبط با مسکن می‌شود.

وی با بیان اینکه گام اول این است که از مصوبه سران استفاده کنیم و به وزارت راه و شهرسازی کمک کنیم که برای تمدید خودکار اسکان مستأجران اقدام کند، اظهار کرد: این مستأجران ۵۱ درصد جمعیت را به خود اختصاص می‌دهند. باید از طریق تسهیلات و مشوق‌ها بتوانیم در حوزه تملکی وارد شویم که در این زمینه مصوبه‌ای در بافت فرسوده داریم که می‌توانیم اضافه طبقه را از سه به چهار طبقه افزایش دهیم که مشوق بسیار خوبی است.

 

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «شهردار تهران: انتظار خرید مسکن 66 ساله شد» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …