لزوم دریافت کد رهگیری جهت کنترل بازار مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر دریافت کد رهگیری، نظارت بر این کد را زیر نظر وزارت صعنت، معدن و صنف اتحادیه املاک اعلام کرد.
بازار مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایرنا، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی پیرامون اعمال مصوبات در خصوص کنترل بازار اجاره از اجباری شدن دریافت کدرهگیری به منظور رعایت جوانب قانونی معاملات، ضروری دانست. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون بازار مسکن تا پایان این خبر با ما همراه باشید.

وزیر راه و شهرسازی پس از اخذ مصوبه  قانونی جهت ساماندهی نرخ اجاره در بازار مسکن اقدام به تشکیل جلسه کرد.

بازار مسکن

ارائه بسته پیشنهادی جهت کنترل بازار مسکن

وزیر راه و شهرسازی در این نشست بر اجرای مصوبات سران قوا برای ساماندهی بازار مسکن تاکید و اعلام کرد: “موضوع اجاره و ارائه کد رهگیری با صنف اتحادیه املاک و زیر نظر وزارت صمت بوده است. اما به دلیل اتفاقاتی که در کشور به دلیل گرانی‌های اخیر رخ داد، از سوی وزارت راه و شهرسازی پیشنهادات و بسته‌هایی را به مجموعه حاکمیت ارائه کردیم تا مشکلات و معضلات موجود در خصوص مسکن خانوارها را حل کنیم.”

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: “مصوبات سران قوا در خصوص ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها مصوب شده است. طبق این مصوبه مستاجران می‌توانند در واحدهای مسکونی که سکونت دارند ساکن باشند. همینطور موجران نیز باید نهایت همکاری را داشته باشند. صاحب‌خانه‌ها حداکثر در تهران و سایر کلان‌شهرها تا ۲۵ درصد و در سایر شهرها تا ۲۰ درصد افزایش نرخ اجاره‌بها را مجاز هستند.”

مطلب پیشنهادی:  یارانه شهرداری به سازندگان شمال پایتخت

بازار مسکن

پرداخت وام ودیعه مسکن با سود 13 درصد

این مقام مسئول با تاکید بر پرداخت وام ودیعه مسکن به مبلغ 40 هزار میلیارد تومان از اعتبارات بانک، این مبلغ را برای مستاجران تهران 100 میلیون، دیگر استان‌ها 70 میلیون تومان و سایر شهرها 40 میلیون تومان برآورد کرد.

لازم به ذکر است که طبق اعلام آمار بانک مرکزی، میزان نرخ سود وام ودیعه مسکن 18‌درصد در نظر گرفته است. همینطور با احتساب سوبسید آن که 5 در صد تعیین شده است، مردم تنها 13‌در صد از نرخ سود وام ودیعه را باید بپردازند. بنابراین برآورد می‌شود که بین 800 هزار تا یک میلیون خانوار مستاجر از این تسهیلات بانکی منتفع بشوند.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب «احداث 3000 واحد مسکونی در ورامین » را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …