مزایا و معایب خرید خانه در شهر جدید پردیس

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پردیس یکی از شهرهای جدید تهران است که امروزه به دلیل افزایش بیش از حد قیمت خانه در تهران، رونق بسیار زیادی گرفته است. شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.
خرید آپارتمان در پردیس

به گزارش دلتا مگ، به طورکلی می‌توان  شهر جدید پردیس را ممتازترین شهر جدید کشور معرفی کرد که توانمندی‌ها و پتانسیل‌های فراوانی در آن وجود دارد. از همین رو خرید آپارتمان در پردیس و سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند آینده روشنی داشته باشد.

خرید آپارتمان در پردیس و مزایای آن

افرادی که به دنبال خرید آپارتمان در شهر جدید پردیس هستند بهتر است که بدانند با  شروع پروژه متروی تهران-پردیس مزیت خرید خانه در این پردیس چند برابر خواهد شد. گفتنی است که اکنون بیش از ۱۱۰ پروژه روبنایی در شهر پردیس در حال ساخت است.

یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام در شهر پردیس ساخت «پارکینگ خودروهای سنگین در شهرستان پردیس» است که 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. با ساخت این طرح عمرانی و خدماتی، خطرات تردد خودروهای سنگین در جریان ترافیکی شهری به حداقل می‌رسد.

ساماندهی وضعیت مسکن مهر، آب و فاضلاب، مترو، ساخت آزاد راه تهران – پردیس به آبعلی و مرمت، نوسازی و راه‌اندازی تقاطع‌های غیر همسطح جاده قدیم از جمله پروژه‌های بسیار مهم شهر جدید پردیس به شمار می‌رود. تکمیل و ساخت این پروژه‌ها در آینده باعث خواهد که متقاضیان بسیاری به دنبال خرید آپارتمان در پردیس باشند.

خرید آپارتمان در پردیس

معایب شهر پردیس

یکی از نقاط منفی که در خصوص پردیس می‌توان به آن اشاره کرد امکانات محدود آتش‌نشانی است که در زمان بروز حوادث با توجه به ساختمان‌های بلندمرتبه در پردیس و فازهای جدید مسکن مهر می‌تواند خطرآفرین باشد. البته مسئولان شهر پردیس از خرید خودروی آتش‌نشانی با نردبان ۵۶ متری با قیمتی در حدود ۷۰ میلیارد تومان در آینده نزدیک خبر داده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  70 درصد از درآمد خانوارها صرف هزینه‌های مسکن می‌شود

نبود مترو یکی دیگر از مشکلات ساکنان شهر پردیس بشمار می‌رود. اما اخیرا مقرر شد برای رفع خلأ مترو ۳۰ دستگاه اتوبوس خارج از نوبت از سوی وزارت کشور با توجه به رشد جمعیت فعلی و آینده در مساکن مهر پردیس در اختیار شهرداری پردیس قرار گیرد.

یکی از مشکلات اصلی شهرهای جدید، بحث عدم اتمام پروژه‌های مسکن مهر است. البته مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفته است که برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره مسکن مهر در شهرهای جدید به ۱۵ هزار میلیارد تومان نیاز داریم. در حال حاضر ۸ هزار میلیارد تومان میزان اعتبار حداقلی موردنیاز برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره پردیس است.  پس افرادی که به دنبال خرید آپارتمان در شهر پردیس هستند باید حتماً این نکته را مدنظر خود قرار دهند.

البته چندی پیش رئیس‌جمهور با در بازدید از پروژه‌های مسکن مهر پردیس به وزیر راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های مرتبط دستور داد، در اقدامی جهادی، عقب‌افتادگی‌ها در تکمیل واحدهای مسکن مهر را سریعاً جبران و زمینه تحویل واحدهای باقیمانده را به متقاضیان فراهم کنند.

مطالعه بیشتر: مطلب « فازهای شهر جدید پردیس و امکانات آن‌ها» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «مزایا و معایب خرید خانه در شهر جدید پردیس» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

محاسبه مالیات خانه‌های خالی در سال 1403

در صورتی که خانه‌ای بیش از 2 ماه خالی باشد به ازای هر ماه اضافه‌تر از موعد قانونی، در سال …