بلاتکلیفی مصوبه کنترل اجاره‌بها

3
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در حالی که بسته پیشنهادی وزیر راه و شهر سازی به تصوییب سران سه قوه و هیات دولت رسید، رئیس اتحادیه مشاوران املاک بر بی سرانجام بودن این مصوبه در خصوص کنترل اجاره‌بها تاکید کرد.
کنترل اجاره بها

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، در روزهای اخیر به منظور کنترل اجاره‌بها وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تمدید اتوماتیک قرارداد‌های یک ساله بین موجران و مستاجران در قالب بسته‌های حمایتی، از امکان عدم تخلیه توسط مستاجران خبر داد.

در حالی که نرخ افزایش اجاره‌بها برای مستاجران مقرر شده است، مشاوران املاک این ادعا را مطرح می‌کنند که هیچ نقشی در کنترل اجاره‌بها ندارند.

حسن لطفی عضو اتحادیه مشاوران املاک پیرامون افزایش نرخ اجاره‌بها از بی سرانجام بودن مصوبات و دستورات برای کنترل افزایش نرخ اجاره‌بها در بازار مسکن، اطلاع داد. وی همچنین کنترل اجاره‌بها در بازار مسکن را منوط به اجرایی کردن این مصوبه دانست.

کنترل اجاره بها

عدم تطابق قیمت اعلامی با نرخ اجاره‌بها

گفتنی است که عضو اتحادیه مشاوران املاک در خصوص نرخ اعلامی اجاره‌بها که برای هر متر مربع اجاره 86 هزار تومان تعیین شده است، آن را مطابق با واقعیت ندانست، زیرا نرخ اجاره‌بها در اکثر مناطق تهران بیش از این میزان مبلغ به مستاجران ارائه می‌شود.

مادامی که دولت اقدامی جهت کنترل اجاره‌بها و نظارت بر مشاوران املاک در کشور نکند، نباید توقعی به منظور اجرایی شدن این دستورالعمل‌ها داشت. بنابراین مشاوران املاک ضمن اینکه هیچ مسئولیتی در قبال عملیاتی شدن این مصوبه ندارند. حتی ضمانت اجرایی هم به منظور کنترل اجاره‌بها از سوی دولت بر مشاوران املاک اعمال نمی‌شود.

مطلب پیشنهادی:  بازار معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی در تهران

کنترل اجاره بها

چرا دولت بر نرخ اجاره بها نظارت ندارد؟

عبدالله اوتادی عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: “هیچ ابزار نظارتی و اجرایی بر روند نرخ اجاره وجود ندارد، چرا که مشاوران املاک کشور تحت پوشش هیچ سامانه‌ای نیستند. بنابراین مصوبه اجاره ۲۵ درصدی در این شرایط بی‌معنی است، چراکه هیچ نظارتی در این بازار وجود ندارد.”

وی‌ پیرامون اجرای مصوبه اجاره 25 درصدی، افزود:” مشاوران املاک هیچ مسئولیتی در این حوزه ندارند. پس دولت باید در این زمینه تمامی مشاوران املاک را تحت پوشش سامانه قرار دهد. با این اقدام می‌توان به قیمت‌گذاری در این بخش و جلوگیری از تخلفات امیدوار بود.”

مطالعه بیشتر: برای آشنایی بیشتر در حوزه ملک، مطلب « تمدید اتوماتیک قرارداد بین موجران و مستاجران» را در دلتا مگ بخوانید.

3 دیدگاه

  1. […] بیشتر: برای آشنایی بیشتر در حوزه ملک، مطلب « بلاتکلیفی مصوبه کنترل اجاره‌بها» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] بیشتر : برای آشنایی بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب «بلاتکلیفی مصوبه کنترل اجاره‌بها » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  3. […] بیشتر: برای آشنایی بیشتر در حوزه ملک، مطلب «بلاتکلیفی مصوبه کنترل اجاره‌بها » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …