تمدید اتوماتیک قرارداد بین موجران و مستاجران

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی به منظور جلوگیری از افزایش قیمت مسکن، بسته پیشنهادی خود را به سران قوا و هیات دولت ارائه داد.

به گزارش دلتا مگ به نقل از مهر، وزیر راه و شهرسازی با بیان تمدید اتو‌ماتیک قرارداد‌ بین صاحب‌خانه و مستاجران، طبق لوایح به تصویب رسیده، از میزان معین نرخ افزایش در کلان‌شهرها همچون تهران 25 درصد و در دیگر شهرها 20 درصد، خبر داد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون کنترل نرخ اجاره‌بها تا پایان این خبر با ما همراه باشید.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهر‌سازی پیرامون نگرانی‌های به وجود آمده برای اجاره‌نشینان در حوزه ساخت مسکن از ارائه بسته پیشنهادی به سه قوه مجریه، قوه مقننه و قوه قضائیه به منظور کنترل اجاره‌بها مسکن و جلوگیری از افزایش آن، اطلاع داد.

تمدید اتوماتیک قرارداد

 وضعیت تمدید اتوماتیک قرارداد بین طرفین

وزیر راه و شهرسازی در بیان شاه‌کلید بسته پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی گفت: “بر اساس مصوبات قراردادهای مستأجران و موجران به طور اتوماتیک تمدید می‌شود. بنابراین سقف نرخ افزایش در تهران و کلانشهرها ۲۵ درصد و در سایر شهرها ۲۰ درصد خواهد بود.”

وی ادامه داد:” هیچ مستأجری واحد مسکونی خود را تخلیه نمی‌کند. همچنین این قراردادها به طور کلی تمدید خواهند شد.”

تمدید اتوماتیک قرارداد

اجرای بسته پیشنهادی وزیر به منظور کنترل اجاره‌بها

قاسمی ضمن یادآوری امکان نظارت بر افزایش نرخ اجاره‌بها در بازار مسکن از موجرانی که پیش از به تصویب رسیدن این مصوبه  اقدام به تمدید قرارداد مستاجران با میزان تعیین شده کردند، تقدیر و تشکر به عمل آورد. وی همچنین به عنوان خادم ملت از دیگر موجران خواست تا نسبت به اجرای این مصوبه بی‌تفاوت نباشند.

مطلب پیشنهادی:  تاثیر فرونشست بر بازار مسکن اصفهان

وزیر راه و شهرسازی با در نظر گرفتن موارد استثنائی در خصوص مصوبه تعیین سقف اجاره‌بها، از رفع این مشکل بواسطه شورای حل اختلاف، پیرامون اسکان فرزند تازه ازدواج کرده موجران که در واحد مسکونی پدرشان ساکن شدند، اطلاع داد.

قاسمی در پایان گفت: ابزارهای مهمی طراحی کردیم تا ضمانت اجرای این قانون ارتقا یابد. این موضوع در روزهای آتی رسانه‌ای خواهد شد.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی بیشتر در حوزه ملک، مطلب «کنترل اجاره‌بها با اخذ مالیات از خانه‌های خالی » را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] بیشتر: برای آشنایی بیشتر در حوزه ملک، مطلب « تمدید اتوماتیک قرارداد بین موجران و مستاجران» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …