تهاتر، از عوامل تکمیل کننده مسکن مهر

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
امروزه با توجه به افزایش اجاره‌بها مردم بیشتر از قبل مایل به زندگی در واحد‌های مسکن مهر هستند. از این رو معاون وزیر در گفت‌و‌گوی خود این امید را به مردم داد که هرچه سریع‌تر واحدها تکمیل و در اختیار مردم قرار می‌گیرند.

به گزارش دلتا مگ به نقل از شهر خبر، معاون وزیر در وزارت راه و شهرسازی با اعلام نیاز اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی برای تکمیل مسکن مهر، گفت: از محل «مولد سازی»، «تهاتر زمین‌های شرکت عمران» و «صندوق تامین مسکن»، منابع لازم برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و تکمیل مسکن مهر تامین شد.

استفاده از تهاتر برای پرداخت بدهی

با توجه به بررسی‌های انجام شده در خصوص منابع لازم جهت تکمیل مسکن مهر، برای ۴۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه کاره و حدود ۲۰ هزار واحدی که پیشرفت ۹۰ درصدی داشته و فقط نیاز به تکمیل آسانسور و انشعابات و محوطه‌سازی دارند، به ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع نیازمندیم. همچنین بدهی پیمانکاران که مبلغی بین 70 تا 300 میلیارد است از طریق بسته تهاتر پرداخت می‌شود. از این مقدار بدهی، تاکنون مجوز پرداخت یک هزار میلیارد به شرکت‌ها داده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در اینباره می‌گوید: هدف دولت فقط ساخت و تحویل مسکن نیست. باید همه خدمات محل سکونت از قبیل محوطه سازی و تاسیسات شهری همزمان با تحویل واحدها تکمیل شده باشند.

با توجه به بررسی‌های انجام شده درباره شهر‌های جدید پرند، پردیس و هشتگرد، مشخص شد که در این طرح‌ها عمده مشکلاتی وجود دارد. سعی بر آن است که با تدابیر لازم منابع مورد نیاز را تامین کنیم.

مطلب پیشنهادی:  ساخت خانه‌های 30 متری در بافت فرسوده

بررسی شهر جدید پرند و هشت گرد

از جمله تدابیری که منجر به فعالیت صددرصدی کارگاه‌های مسکن مهر شد عبارتند از:

  • تامین نقدینگی منابع از طریق گذراندن مراحل قانونی مولد‌سازی و تهاتر
  • تزریق منابع داخلی به پروژه‌ها
  • تعیین و تکلیف الحاقیه پیمانکاران

تکلیف واحد‌هایی که در مرحله فوندانسیون ماندند چه می‌شود؟

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار داشت: برای واحد‌هایی که در مرحله فوندانسیون هستد، برنامه داریم تا سال آینده این عقب‌افتادگی را جبران کنیم. به این ترتیب به‌ محض آماده شدن واحدها، منتظر تجمیع و افتتاح کلی نخواهیم ماند و واحدها را به مردم تحویل می‌دهیم.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب در حوزه ملک، مطلب «تاخیر در صدور پروانه، مانعی برای ساخت و ساز» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …