خرید خانه در نازی آباد چقدر آب می‌خورد؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با خرید آپارتمان در نازی آباد ساکن یکی از بهترین محله‌ها و زیباترین جنوب تهران شوید.
خرید آپارتمان در نازی آباد

نازی‌آباد یکی از محله‌های معروف جنوب شهر تهران محسوب می‌شود که در منطقه 16 شهرداری تهران واقع شده است. گفته می‌شود قدمت محله نازی‌آباد تهران به بیش از 40 سال می‌رسد. اگر قصد خرید آپارتمان در نازی آباد را دارید باید بدانید که اکثر خانه‌های این منطقه بافتی قدیمی دارند؛ اما همین باعث شده که قیمت خانه در این محله نسبت به سایر مناطق تهران کمتر باشد. با دلتامگ همراه باشید تا محله نازی‌آباد را بیشتر بشناسید.

نازی‌آباد کجاست؟

اگر بخواهیم تاریخچه مختصری در خصوص این محله ارائه دهیم باید عنوان کنیم که این محله در گذشته یک روستا به نام «ناز آباد» بود که توسط ناصرالدین شاه خریداری شده بود که بعدها به‌صورت مسکونی درآمد و به‌عنوان یکی از محله‌های جنوبی شهر تهران اضافه شد و نام آن به نازی‌آباد تغییر کرد. اگر قصد خرید آپارتمان در نازی آباد را دارید باید بدانید که با محله‌های زیر همسایه خواهید شد:

  • از شمال به محله جوادیه
  • از غرب به محله خانی‌آباد شمالی
  • از جنوب به محله یاخچی آباد و بهمن‌یار
  • از شرق به محله علی‌آباد و نازی‌آباد شرقی

کال تو اکشن

نقشه محله نازی‌آباد

دسترسی محله نازی‌آباد

با خرید آپارتمان در نازی آباد می‌توانید به‌راحتی به بزرگ‌راه‌های نواب، بعثت، تندگویان و آزادگان دسترسی یابید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به نازی آباد ایستگاه متروی علی‌آباد است. همچنین متروی شهرری میدان راه آهن نیز دسترسی به این محله را ساده‌تر کرده است.

خطوط اتوبوس‌رانی در این محله از شهرک وصال تا انقلاب و از فیاض‌بخش به خانی‌آباد نو، شهرک وصال و هفده شهریور و همچنین از هفده شهریور تا شهرک احمدیه نیز فعال است. خطوط تاکسی‌رانی نیز در مسیرهای متروی علی‌آباد به نازی آباد، شهید سروری به نازی آباد، بازار خیام به نازی‌آباد و راه آهن به نازی آباد فعال است.

قیمت خانه در نازی آباد

خرید آپارتمان در نازی آباد چند؟

در طول سالیان اخیر ساخت‌وسازهای بسیار در این محله صورت گرفته است؛ اما همچنان واحدهای مسکونی قدیمی در آن بسیار دیده می‌شود. به‌طورکلی می‌توان گفت که بافت مسکونی این محله تلفیقی از واحدهای مسکونی نوساز و کلنگی است. همین موضوع باعث شده قیمت مسکن در آن متغیر باشد.

البته کسانی که به دنبال خرید آپارتمان در نازی آباد هستند باید این نکته را در نظر بگیرند که این محله با اینکه یکی از محله‌های جنوبی شهر تهران است؛ اما قیمت مسکن در آن پایین نیست. قیمت مسکن در این محله از متری 43 میلیون آغاز و تا 170 میلیون تومان نیز می‌رسد. اگر به دنبال واحدهای مسکونی ارزان‌قیمت‌تر هستید، باید بدانید که امکانات این واحدهای مسکونی بسیار محدود و در موقعیت جغرافیایی خوبی قرار نگرفته است.

مطلب پیشنهادی:  خرید آپارتمان در سعادت آباد چقدر بودجه می‌خواهد؟
متراژسن بناقیمت هر مترمربع(تومان)قیمت کل(تومان)
182 متر13 سال ساخت170,330,00031,000,000,000
83 متر30 سال ساخت60,241,0005,000,000,000
62 متر2 سال ساخت65,000,0004,030,000,000

اجاره آپارتمان در نازی آباد

از آنجایی که قیمت هر متر خانه در این محله نسبت به سایر مناطق کمتر است پس می‌توان انتظار داشت که قیمت اجاره آپارتمان در نازی آباد نیز معقول‌تر و کمتر باشد.

متراژسن بناقیمت رهن (تومان)قیمت اجاره(تومان)
97 متر30 سال ساخت200,000,00010,000,000
130 متر6 سال ساخت1,000,000,0003,000,000
70 متر11 سال ساخت۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰۷٬۰۰۰٬۰۰۰

امکانات نازی آباد

محله نازی آباد از امکانات بسیار خوبی نظیر، باشگاه، مراکز آموزشی، فرهنگی، حمل‌ونقل عمومی، مدرسه، مراکز درمانی، اداری و… برخوردار است. از همین رو می‌توان گفت که یکی از محله‌های خوب جنوب شهر تهران برای سکونت محسوب می‌شود که متقاضیان بسیاری به دنبال خرید آپارتمان در نازی آباد هستند. فرهنگسرای بهمن یکی از معروف‌ترین مراکز فرهنگی این محله به شمار می‌رود.

بافت نازی آباد قدیمی است

سخن پایانی

خرید آپارتمان در نازی آباد موجب سکونت شما در یکی از مناطق زیبای جنوب شهر تهران می‌شود. نازی آباد با داشتن هفتاد میدان ظاهری مطلوب و بهتر نسبت به مناطق اطراف خود دارد. در پایان لازم به گفتن است که وضعیت حمل‌ونقل عمومی محله برای تردد به سایر نقاط شهر بسیار مطلوب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله دزاشیب و هرآنچه که از این محله باید بدانید+ جدول قیمت

آب‌وهوای بی‌نظیر محله دزاشیب و دسترسی راحتت و دور بودن از ترافیک همه ما را وسوسه می‌کند در…