صفر تا صد محله نیرو هوایی تهران

1
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به دنبال خرید آپارتمان در نیرو هوایی هستید، لازم است که بدانید اغلب واحدهای مسکونی واقع در این محله بزرگ متراژ هستند. البته این به معنای این نیست که امکان یافتن خانه‌های زیر 80 وجود ندارد.
نیرو هوایی

به گزارش دلتا مگ، بدون شک هر فردی قبل از اقدام برای خرید خانه، باید با محله‌ای که قرار است در آن سکونت داشته باشد آشنا شود؛ از همین رو ما در این گزارش قصد داریم برای کسانی که به دنبال خرید آپارتمان در نیرو هوایی هستند، اقدام به معرفی این محله کنیم.

چند نمونه از آگهی‌های خرید خانه در سایت ملکی دلتا

خرید آپارتمان در نیرو هوایی

محله نیرو هوایی کجاست؟

نیرو هوایی یکی از محله‌های منطقه 13 شهرداری تهران به شمار می‌رود. همانطور که از نام این محله پیداست، در گذشته اغلب ساکنان آن افراد نظامی و درجه‌دار بودند به همین دلیل به این نام معروف شد و همچنان نیز این نام را یدک می‌کشد.

خیابان نیرو هوایی از قسمت جنوب به خیابان پیروزی، از شرق به 30 متری نیرو هوایی، از غرب به خیابان دهقان و از شمال به پادگان نیرو هوایی متصل می‌شود.

اگر به دنبال خرید آپارتمان در نیرو هوایی هستید، لازم است که بدانید اغلب واحدهای مسکونی واقع در این محله دارای متراژ بزرگ هستند. البته این به معنای این نیست که امکان یافتن خانه‌های زیر 80 متر وجود ندارد.

نیرو هوایی یکی از محله‌های گران قیمت شرق تهران به شمار می‌رود که قیمت مسکن در آن از متری 48 میلیون آغاز و به متری 75 میلیون تومان نیز می‌رسد. در خصوص بافت مسکونی این محله می‌توان گفت که تلفیقی از واحدهای مسکونی نوساز و قدیمی ساز است.

بیشتر خانه‌های حیاط‌دار این محله، قدمتی طولانی دارند. همچنین خانه‌های نوساز و کم عمر زیادی در این منطقه ساخته شده‌اند یا در حال ساخت هستند که بافت مناسب و خوبی دارند.

مزایای خرید آپارتمان در نیرو هوایی چیست؟

مسیرهای دسترسی و ایستگاه‌های مترو نیروهوایی

  • ایستگاه مترو پیروزی
  • ایستگاه مترو نبرد
  • ایستگاه مترو نیروی هوایی

مزایای خرید آپارتمان در نیرو هوایی چیست؟

یکی از مزایای خرید آپارتمان در نیرو هوایی دسترسی راحت به سایر مناطق تهران است. وجود ایستگاه مترو نیرو هوایی باعث شده تا ساکنان این محله که قصد استفاده از خودرو شخصی را ندارند به راحتی بتوانند به سایر نقاط شهر تردد کنند. استفاده از ایستگاه مترو پیروزی و نبرد برای رسیدن به این محله امکان‌پذیر است.

مطلب پیشنهادی:  بازار خرید آپارتمان در جیحون داغ‌تر از همیشه است!

در این محله امکانات رفاهی مناسبی برای ساکنان آن وجود دارد که به راحتی می‌توانند نیاز روزانه خود را تأمین کنند.

بافت شهری منطقه نیرو هوایی همانند مناطق جنوبی تهران فشرده نیست و با وجود این که بیشتر مراکز کار در ناحیه غربی پایتخت قرار دارند، همه روزه ترافیک سنگینی در این منطقه مشاهده نمی‌شود، البته گستردگی خیابان‌ها و بافت شهری بسیار منظم از دیگر دلایل راحتی رفت و آمد در نیرو هوایی است.

مراکز تفریحی و خرید نیروهوایی

این منطقه از ۲۵ محله تشکیل شده و از مهمترین محله‌های این منطقه عبارت است از: محله دروازه دولاب، صد دستگاه، فلاح، هفده شهریور، نبرد، شهرابی، قصر فیروزه، آهنگران، مینای جنوبی، تاکسیرانی، پاسدار گمنام، شیوا، شهید محلاتی، پرستار، آهنگ، افراسیابی شمالی، نبی اکرم، ابوذر، سیزده آبان، شکیب، چهارصد دستگاه، مینای شمالی، دژکام، جابری، شکوفه و آهنگ شرقی. این منطقه جاذبه‎‌های گردشگری فراوانی دارد مانند:

گورستان ارامنه تهران، مسجد بقیه الله، حمام دولاب، بقعه چهل تن، بازار گل، قبرستان زرتشتیان، خانه موزه دکتر معین، بوستان کاج، پارک ترنج، پارک قصر فیروزه، بوستان گلزار، بوستان چهار باغ، بوستان گلسار، بوستان اشکان، شهربازی بسیج، مجموعه‌های ورزشی متعدد، سالن های تئاتر و پارک آبی آزادگان. مراکز خرید و پاساژهای مهم این منطقه، مجتمع تجاری آبان، مجتمع تجاری صدف، مجتمع تجاری کیش، پاساژ میلاد قائم، مرکز خرید شکوفه، مرکز خرید کساء نبش سی متری دهقان، مجتمع خرید هزارچین و مجتمع تجاری پانوراما است.

نقشه محله نیروهوایی

در تصویر زیر، نقشه محله نیروهوایی با مراکز مهم و دسترسی های آن نشان داده شده است.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از محله‌های تهران همه چیز درباره خرید آپارتمان در محله آهنگ تهران را بخوانید.

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «بررسی محله نیرو هوایی تهران» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله دزاشیب و هرآنچه که از این محله باید بدانید+ جدول قیمت

آب‌وهوای بی‌نظیر محله دزاشیب و دسترسی راحتت و دور بودن از ترافیک همه ما را وسوسه می‌کند در…