چقدر از درآمد مردم دنیا صرف مسکن می‌شود؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
اگر علاقه‌مندید بدانید هزینه مسکن در سبد خانوار کشورهای مختلف چه میزان است و چقدر از درآمد خود را صرف مسکن می‌کنند، تا انتها همراه ما باشید.
هزینه مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید شهروندان در کشورهای مختلف چقدر از درآمد خود را صرف هزینه مسکن می‌کنند؛ اگر علاقه مند به دانستن آن هستید تا انتها همراه ما باشید.

این رسانه در یکی از گزارش های خود هزینه مسکن در سبد خانوار کشورهای مختلف را مورد توجه قرار داده است.

استفاده افراطی از «سیاست اضطراری» در بازار جهانی مسکن، چراغ خطر «حباب قیمت» را روشن کرد. یک گزارش رسمی از اوضاع بازارهای ساخت‌وساز، خرید و اجاره‌خانه در ۳۷ کشور نشان می‌دهد حمایت‌هایی که دولت‌ها طی یک‌سال و نیم گذشته از عصر کرونا، در حوزه تامین مسکن در قالب بسته‌های اعتباری و معافیت‌های مالی به عمل آوردند، به‌دلیل آنچه «غفلت از تاریخ مصرف» این بسته‌ها عنوان می‌شود، اثر معکوس بر بازار گذاشته است.

هزینه مسکنرشد قیمت مسکن به میزان دوبرابر نرخ تورم و همچنین افزایش سهم اجاره‌بها در سبد هزینه خانوارها تا ۳۰درصد، تنها بخشی از عوارض مداخله دولت در بازار مسکن است.

مطلب پیشنهادی:  تامین 1.5 میلیون واحد جهت ساخت مسکن

سیاستگذار مسکن در نقش «مزاحم» بازار باعث شده است در کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه، هم سرمایه‌گذاران ساختمانی دلسرد شوند. از سوی دیگر تمایل موجران به ادامه اجاره‌داری کاهش پیدا کند.

این سازمان ضمن هشدار بابت حبابی شدن بازار مسکن در کشورها، از دولت‌ها خواسته است هرچه سریع‌تر «سیاست پایدار» مخصوص تنظیم بازار ملک را احیا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …