پردیس قطب جدید توسعه شهرنشینی

2
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهر جدید پردیس، یکی از قطب‌های تازه شکل گرفته در شرق تهران است که به دلیل نزدیک بودن به تهران و وجود آب و هوای مناسب بسیاری به دنبال خرید آپارتمان در آن هستند.
شهر جدید پردیس

به گزارش دلتا مگ، بدون شک هر فردی قبل از اقدام برای خرید خانه، باید با منطقه ای که قرار است در آن سکونت داشته باشد آشنا شود؛ از همین رو ما در این گزارش قصد داریم برای کسانی که به دنبال خرید آپارتمان در پردیس هستند، اقدام به معرفی این محله کنیم.

شهرستان پردیس یکی از شهرستان‌های استان تهران است. این شهرستان در آذرماه ۱۳۹۱ متشکل از بخش‌های بومهن و جاجرود (ارتقا یافته) در تابعیت استان تهران ایجاد شد.

محدوده جغرافیایی شهرستان پردیس از روستای «تلو» در «سرخه حصار» آغاز شده و تا انتهای بخش بومهن ادامه دارد. شهرستان پردیس با شهرستان‌های دماوند، شمیرانات و پاکدشت دارای مرز مشترک است. از شهر پردیس می‌توان به عنوان قطب جدید توسعه شهرنشینی یاد کرد.

خرید آپارتمان در پردیس

شهر جدید پردیس، یکی از قطب‌های تازه شکل گرفته در شرق تهران است که به دلیل نزدیک بودن آن به تهران و وجود آب و هوای مناسب و موقعیت جغرافیای آن بهترین گزینه برای سرمایه گذاری و خرید مسکن است.

شهر جدید پردیس دارای حریم شهری 90 کیلومتری و 10 فاز است که فازهای یک، دو، سه، چهار، پنج، هشت و یازده کاربری مسکونی دارند. فاز 6 با کاربری آموزشی و تحقیقاتی مورد بهره برداری قرار گرفته که پارک فناوری پردیس و دانشگاه های آزاد اسلامی و پیام نور واحد پردیس را در بر می گیرد. فاز 7 پردیس با کاربری صنعتی، مناطق خرمدشت و سیاهسنگ را شامل می شود که کارگاه های متعدد صنعتی را در خود جای داده است.

خرید آپارتمان درپردیس

بسیاری از مردم که قصد فرار از مشکلات شهری همچون آلودگی هوا و ترافیک سنگین را دارند، خرید آپارتمان در پردیس را انتخاب کرده اند. از سوی دیگر قیمت مناسب مسکن در پردیس باعث شده که بسیاری از مردم که امکان صاحبخانه شدن در پایتخت را نداشتند، به واسطه آن امکان خرید خانه در پردیس را پیدا کنند. البته اگر بودجه کافی برای خرید مسکن ندارید، می‌توانید از فاز ۸ پردیس بازدید کنید. مسکن مهر در این فاز پراکندگی بیشتری دارد و خانه‌ها از قیمت پایین‌تری برخوردار است.

مطلب پیشنهادی:  سهم اندک تسهیلات بانکی در حوزه مسکن

قیمت خانه در پردیس

گفتنی است که پردیس از سری مناطقی است که هم واحدهای شخصی در آن وجود دارد، هم واحدهای تعاونی و هم مسکن مهر. طبق گفته فعالان بازار، قیمت واحدهای شخصی به تناسب سال ساخت آنها از یک میلیارد و پانصد میلیون تومان شروع می‌شوند و تا سقف ۱۰ میلیارد قیمت می‌خورند. واحدهای تعاونی نیز با محدوده قیمتی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تا پنج میلیارد تومان به فروش می‌رسند.

مسکن‌های مهر در این محدوده به دو دسته تقسیم می‌شوند. گفته می‌شود واحدهای آماده فروش و واحدهای نیمه‌کاره یک تا دو سال دیگر قابل استفاده هستند.

خرید آپارتمان درپردیس

تعداد جمعیت پردیس طبق طرح جامع

اول: 150000 نفر

نهایی: 450000 نفر

تعداد جمعیت ساکن طبق سرشماری

سال 85: 25360 نفر

سال 90: 37257 نفر

سال 95: 73363 نفر

دسترسی به پردیس

دسترسی به پردیس از طریق بزرگراه های زیادی امکان پذیر است. علاوه بر آن می‌توانید از ایستگاه مترو فرهنگسرا، تهران پارس و نوبنیاد به این شهر رفت و آمد کنید.

افرادی که به دنبال خرید خانه در پردیس هستند، بهتر است که بدانند بخش اعظمی از مشکلات ساکنین این منطقه در دسترسی سریع و آسان به تهران برطرف شده است و علاوه بر آن، با توجه به مطالعات انجام شده و متعاقب آن، کلنگ‌زنی قطار برقی تهران – پردیس در آینده‌ای بسیار نزدیک، می‌توان عملا پردیس را شهری متصل به تهران نامید.

مطالعه بیشتر: مطلب «شهر جدید پردیس، نگین حومه تهران» را در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. خرید و فروش آپارتمان در پردیس

    29 خرداد 1401 در 11:41 ق.ظ

    […] بیشتر: مطلب «پردیس قطب جدید توسعه شهرنشینی» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] بیشتر: مطلب «پردیس قطب جدید توسعه شهرنشینی» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

کدام فاز از شهر پردیس برای خرید خانه مناسب‌تر است؟

یکی از قدیمی‌ترین فازهای پردیس، فاز 1 می‌باشد. در این فاز واحدهای لوکس ویلایی چشم هر رهگذر…