ارزان‌ترین و گران‌ترین مناطق برای خرید خانه کجاست؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آمار منتشر شده نشان می‌دهد؛ قیمت خانه در منطقه یک تهران به متری 74 میلیون و 440 هزار تومان رسید. در مقابل نیز منطقه 20 با متوسط قیمت 19 میلیون و 200 هزار تومان ارزان‌ترین منطقه در مناطق 22 گانه تهران به شمار می‌آید.
قیمت خانه در منطقه یک تهران

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصادنیوز، قیمت مسکن در تهران در ماه دوم امسال رشدی 6.1 درصدی داشت و به دومین رکورد خود در بازه یک ساله رسید. مطابق گزارش ها قیمت خانه در منطقه یک تهران گران ترین و منطقه 20 ارزان ترین است.

بررسی بازار ملک در مناطق 22 گانه تهران در این مدت نشان می‌دهد در مناطق پایین تر رشد قیمت و رشد معاملات بیشتر بوده است. به طوری که در دومین ماه سال 1401 بالاترین رشد قیمت را مناطق پایین‌تر داشته‌اند.

در این میان منطقه 18 و منطقه 21 و منطقه 19 با تورم 16 درصدی به ترتیب رکورددارهای رشد قیمت در اردیبهشت 1401 بوده‌اند. در این ماه 7 منطقه رشد بالای 10 درصد داشته‌اند. اغلب این مناطق پایین‌نشین بوده‌اند.

آمارها گویای این است که اکثر مناطقی که رشد بالای 10 درصد را در این مقطع داشته‌اند، مناطق 12 تا 21 تهران بوده‌اند. در مقابل اما 2 منطقه افت قیمت را ثبت کرده که به ترتیب منطقه 1 و منطقه 22 بوده است.

منطقه 1 با افتی 1 درصدی تقریبا به 74 میلیون و 440 هزار تومان رسید. در مقابل نیز منطقه 20 با متوسط قیمت 19 میلیون و 200 هزار تومان ارزان‌ترین منطقه در مناطق 22 گانه تهران به شمار می‌آید.

مطلب پیشنهادی:  نقش دولت در خروج بازار مسکن از رکود

قیمت خانه در منطقه یک تهران

طبق آمارهای بانک مرکزی مجموع معاملات انجام شده برابر با 10 هزار و 490 فقره بوده که بیشترین تعداد معامله به سنت همیشگی در منطقه 5 رخ داده است؛ چیزی در حدود هزار و 682 معامله.

منطقه 17 با رشد 281 درصدی نسبت به ماه قبل، شاهد رشد تقریبا چهار برابری تعداد معامله در اردیبهشت 1401 بوده که در عین حالا بالاترین رشد را نیز در میان سایر مناطق ثبت کرده است.

در پایان گفتنی است؛ طبق بررسی‌های آماری افزایش معاملات در مناطق پایین‌تر سهم بیشتری داشته و می‌تواند به نوعی توضیح‌دهنده رشد بالاتر قیمت مسکن در این مناطق باشد.

مطالعه بیشتر: مطلب «افزایش شدید اجاره، حتی در جنوب شهر تهران» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …