اعطای مجدد وام مسکن به ایثارگران

1
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدیر کل مسکن پیرامون اعطای این وام به ایثارگران از کاهش میزان مبلغ بازپرداخت آن طی یک دوره بلند مدت، خبر داد.
اعطای مجدد وام مسکن به ایثارگران

به گزارش دلتامگ به نقل از ایرنا، مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید از اعطای مجدد وام مسکن ایثارگران و شرایط جدید دریافت تسهیلات آن، خبر داد. برای اخذ گزارش‌ها بیشتر در خصوص وام ایثارگران 1402، تا پایان این خبر همراه ما باشید.

جزئیات پرداخت وام مسکن ایثارگران در بودجه 1402

خداکرم کولیوند، مدیرکل مسکن پیرامون اعطای وام مسکن ایثارگران، از شرایط پرداخت و سقف وام مسکن ایثارگران تا پایان فصل بهار خبر داد. مدیرکل مسکن و بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان پیشنهادات خود به دولت مبنی بر اینکه این پیشنهاد در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب برسد بر احتمال صد‌در‌صدی تأیید این مصوبه از سوی شورای پول و اعتبار بانک مرکزی تأکید کرد. همچنین میزان سهمیه این وام از سوی بانک مرکزی نیز تعیین می‌گردد.

کولیوند تاکید کرد که مدت زمان پرداخت وام مسکن برای ایثارگران به زودی به اتمام نمی‌رسد، و پرداخت آن از تیر و مرداد سال 1401 شروع می‌شود و تا خرداد سال 1402 ادامه پیدا می‌کند.

سامانه وام مسکن ایثارگران 1402

بنیاد شهید و امور ایثارگران برای حال رفاه ایثارگران، سامانه مخصوصی برای اعطای خدمات الکترونیکی به ایثارگران و خانواده شهدا و جانبازان، راه‌اندازی کرده که این سامانه در زمینه وام مسکن ایثارگران نیز اعطای خدمات الکترونیکی می‌کند.

بدین شرح که متقاضیان ثبت‌نام وام مسکن ایثارگران 1402، باید، به سامانه وام مسکن ایثارگران، یا همان سامانه ایثار به آدرس isaarit.isaar.ir مراجعه کرده و پس از ثبت‌نام در سامانه، از طریق انتخاب گزینه “ثبت‌نام خدمات الکترونیک ایثارگران” از خدمات سایت، بهره‌مند گردند.

علاوه بر امکان ثبت درخواست وام ایثارگری، درخواست صدور کارت ایثارگری، امکان پرسش‌وپاسخ در خصوص مسائل مربوط به ایثارگران و دریافت فیش حقوقی ایثارگران، امکانات دیگر این سامانه بوده که با ورود و ثبت‌نام در آن، در دسترس متقاضی خواهد بود.

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس سال گذشته بوده و به‌محض اعلام برای سال 1402، در متن مقاله اطلاع‌رسانی می‌گردد.

وام مسکن ایثارگران به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران، شرایط پرداخت وام مجدد ایثارگران را تشریح کرد و گفت: در قوانین و مصوبه هیئت دولت، این موضوع لحاظ شده و به‌صورت دائمی است و جانبازان می‌توانند از این وام مجدد و بدون هیچ محدودیتی استفاده کنند.

البته افرادی که تا سال 90 که سقف وامشان حدود 40 میلیون تومان بوده استفاده کرده‌اند، تنها در قالب ساخت می‌توانند مجدداً وام دریافت کنند؛ اما شرایط وام مجدد خرید مسکن در قانون بودجه سنواتی مشخص می‌شود. در سال 1401 صرفاً ایثارگرانی که تا قبل از این تاریخ، مبلغ 25 میلیون تومان وام دریافت کرده‌اند مشروط بر اینکه تا پایان سال 99 تسویه‌حساب کرده باشند، در اولویت قرار دارند.

مطلب پیشنهادی:  تبدیل سند وکالتی به قطعی یا شش دانگ

وام مسکن

کولیوند در مورد واگذاری زمین به ایثارگران در استان‌های مختلف گفت: “در قانون مشمولان واگذاری زمین، اولویت دریافت وام برای فرزندان جانبازان، جانبازان 25 درصد به بالا و همسران و آزادگان است. بر اساس این قانون و تفاهم‌نامه‌های استانی که با استانداران منعقد شده است، در سراسر کشور واگذاری زمین باید انجام شود.

البته شاید در استانی زمین به‌اندازه کافی نباشد و موجب کندی روند ساخت‌وساز شود، زیرا در مراکز استان‌ها و به‌خصوص تهران با مشکل جدی کمبود زمین مواجه هستیم. اما به‌صورت کلی این قانون در حال اجرا است.”

وام ایثارگران شامل چه معافیت‌هایی می‌شود؟

پیش‌بینی می‌شود تنها 5 درصد از وام جهش تولید مسکن در اختیار ایثارگران قرار گرفته باشد. باوجوداینکه معافیت‌های قانونی مختص به ایثارگران در طرح جهش مسکن ملی درج می‌شوند. همچنین ایثارگران از معافیت‌های دیگری نیز مانند معافیت از پرداخت انشعابات آب، برق و گاز برخوردار‌ می‌شوند.

لازم است بدانید تمام موارد ذکر شده فوق، در قیمت نهایی ملک  منظور می‌گردد. همچنین میزان مبلغ پرداختی با درنظرگرفتن این معافیت‌های قانونی از مبلغ نهایی کسر می‌شود؛ بنابراین شرایط پرداخت برای ایثارگران تعدیل می‌شود و از میزان پرداختی آنها نسبت به سایرین کاسته می‌شود.

این مقام مسئول در پایان از اصلاح سامانه نرم‌افزاری در خصوص ثبت‌نام متقاضیان این وام و همچنین پیگیری هر چه سریع‌تر آن، اطلاع داد.

وام ایثارگران

کدام بانک‌ها به ایثارگران وام می‌دهد؟

درصورتی‌که ایثارگران شرایط لازم برای دریافت وام را داشته باشند، بانک‌های سپه، دی و رسالت آماده ارائه خدمت به این عزیزان است. سقف وام مسکن ایثارگران در مراکز استا‌ن‌ها و شهرهایی که بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد، سقف وام  400 میلیون تومان و در روستاها 300 میلیون تومان اعلام شده است. اقساط وام جانبازی 300 میلیونی، با بازپرداخت ۱۲۰ماهه و حدود یک میلیون و هشتصد تومان است.

یک نظر

  1. […] آشنایی با اخبار و گزارشات به روز در حوزه مسکن، مطلب «اعطای مجدد وام مسکن به ایثارگران » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

بیش از یک دهه تاخیر در تحویل مسکن مهر پردیس

مالکین واحدهای مسکونی مسکن مهر در فاز 11 زون 2 شهر پردیس با اشاره به پیگیری‌های مکرر برای …