ثبت نام ۱۷۰ هزار نفر برای وام اجاره

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در سال جاری ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای کمک ودیعه مسکن در نظر گرفته شده که چهار برابر سال گذشته است. مبلغ وام در تهران ۱۰۰ میلیون، مراکز استان‌ها ۷۰ میلیون و سایر شهرهای کشور ۴۰ میلیون تومان است.
وام اجاره

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، وزارت راه و شهرسازی شرایط متقاضیان را ظرف ۲۴ ساعت بررسی و در صورت تایید به کارتابل سیستم بانکی معرفی می‌کند. کسانی که سال گذشته این وام را به جهت اجاره خانه دریافت کرده‌اند، امسال در اولویت دریافت وام قرار ندارند.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، از روز ۱۲ خردادماه که ثبت نام آغاز شده تاکنون بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر برای دریافت وام اجاره سال ۱۴۰۱ ثبت نام کرده‌اند.

طبق گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی افرادی که دارای قرارداد با کد رهگیری سال ۱۴۰۱ هستند، می‌توانند برای وام ودیعه مسکن امسال ثبت نام کنند.

کسانی که اسفند سال گذشته کد رهگیری دریافت کرده‌اند فقط در صورتی که اسفندماه سال جاری کد رهگیری جدید قرارداد برای آن‌ها صادر شود امکان ثبت درخواست برای تسهیلات ودیعه مسکن را در سامانه دارند و در همان زمان امکان دریافت تسهیلات را خواهند داشت.

تسهیلات برای کمک ودیعه مسکن

در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ حدود ۴۵۰ هزار نفر وام اجاره را دریافت کرده‌اند. این در حالی است که حدود ۸.۵ میلیون خانوار مستاجر در کشور وجود دارد. عدم اختصاص وام به بسیاری از مستاجران، گلایه‌های آنها را در پی داشت. به نظر می‌رسد با توجه به کمبود منابع، ‌بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات سخت‌گیری‌هایی داشتند.

مطلب پیشنهادی:  تبدیل شدن هزینه مسکن به ابرهزینه

در دو سال گذشته شروط خارج از قانون توسط بانک‌ها شامل مواردی همچون ضامن رسمی باید ۱۰ سال سابقه داشته باشد و حداقل ۵ سال از زمان رسیدن به دوران بازنشستگی او باقی مانده باشد، بی‌نظمی، کندی پرداخت و سنگ‌اندازی پیش پای مستاجران، مشکلاتی بود که اجاره‌نشین‌ها در دریافت تسهیلات ودیعه مسکن با آن مواجه شدند.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی اجاره‌نشین‌ها برای ثبت نام وام ودیعه مسکن باید به سامانه saman.mrud.ir مراجعه کنند.

مطالعه بیشتر: مطلب «بسته جدید خروج بازار اجاره بها از بحران از سوی وزیر» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …