دولت باید برای تولید انبوه مسکن اهتمام لازم را داشته باشد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک نماینده مجلس عنوان کرد: مجلس برای تولید انبوه مسکن قانون تصویب کرده و الان توپ در زمین دولت است و دولت باید اهتمام لازم را برای افزایش ساخت‌وساز داشته باشند.
تولید انبوه مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از سایت خبری بازار، سید مجتبی محفوظی نماینده مجلس، با اشاره مشکلات مردم در زمینه تامین و اجاره مسکن اظهارداشت: متاسفانه دولت روحانی با طرح مسکن مهر بی‌مهری کرد و طرح جایگزینی هم برای بهبود وضعیت مسکن و تولید انبوه مسکن نداشت.

نماینده مردم آبادان با تاکید بر اینکه مردم مشکلات اساسی در زمینه مسکن دارند و نه تنها نمی‌توانند خانه خریداری کنند، اظهار داشت: متاسفانه اجاره مسکن برای بسیاری از مردم دشوار شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ساماندهی آشفته بازار مسکن باید در اولویت دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی دست به کار شد و طرح جهش تولید مسکن را چندی پیش به تصویب رساند که بر اساس این قانون، دولت ساخت سالی یک میلیون مسکن را در دستورکار قرار داده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: مجلس وظیفه نظارتی دارد و قطعاً بر اجرای دقیق قانون جهش تولید مسکن نظارت می‌کند. البته جزو وظایف دولت هم افزون بر اجرا، نظارت است و آنان هم باید بر عملکرد دستگاه‌ها در عمل به این قانون نظارت کنند.

تولید انبوه مسکن

نماینده مردم آبادان در مجلس اظهارداشت: مجلس برای تولید انبوه مسکن قانون تصویب کرده است و الآن توپ در زمین دولت است و آنان باید اهتمام لازم را برای افزایش ساخت و ساز داشته باشند.

مطلب پیشنهادی:  عامل افزایش قیمت مسکن چه کسانی هستند

فردین یزدانی کارشناس مسکن اخیرا گفته است: بهترین راهکار و سریع‌ترین مسیر برای کنترل بازار مسکن حرکت به سمت مسکن استیجاری در استطاعت در نهضت ملی مسکن است. حتی اگر 10 درصد از واحدهای این طرح  را به این نوع مسکن اختصاص دهیم شاهد تاثیر بسیار زیادی در ساماندهی بازار اجاره مسکن خواهیم بود.

وی بیان کرد: در قالب این طرح واحدهای کوچک متراژ ساخته و در اختیار مستأجران قرار می‌گیرد. در این صورت اجاره‌نشین‌ها دیگر از هزینه‌های معیشت خود کم نکرده و آن را به تامین مسکن اختصاص نمی‌دهند.

مطالعه بیشتر: مطلب «بسته جدید خروج بازار اجاره بها از بحران از سوی وزیر» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …