تبعات سرمایه‌گذاری ملک در شمال کشور

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سرمایه‌گذاری در شمال تنها به خرید ویلا محدود نمی‌شود، خرید زمین در این منطقه از دیگر فاکتور‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. سرمایه‌گذاری چه از مسیر خرید ویلای شمال و چه از راه خرید زمین در شمال، پرسود می‌باشد.

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت نیوز، شمال کشور به دلیل برخورداری از آب و هوای خوب از موارد پرطرفدار برای سرمایه‌گذاری ملک است. همواره افراد زیادی برای خرید ملک در این شهر ترغیب می‌شوند. برای سرمایه‌گذاری در شمال فاکتور‌های زیادی وجود داردکه لازم است به آن‌ها توجه شود.

شرایط آب و هوایی خوب دلیل استقبال بالا در شمال

بهترین استان‌های شمال برای سرمایه‌گذاری کدامند؟

شمال از سه استان متفاوت گیلان، مازندران و بخشی از استان گلستان تشکیل شده است. راه‌های اصلی ورود به شمال جاده‌های هراز، چالوس، فیروزکوه، ساری-سمنان، دامغان، قزوین-رشت، گردنه حیران و جاده مشهد-گرگان هستند. از این میان استان مازندران، به دلیل مرتفع بودن و نزدیک بودن به تهران و جاذبه‌های گردشگری فراوان بیشتر از سایر استان‌های شمال مورد توجه واقع شده است.

با توجه به آنکه هر فرد، هدفی از خرید ویلا و سرمایه‌گذاری در شمال دارد. اگر به دنبال آن هستید که در گوشه‌ای دنج از طبیعت، ملکی خریداری کنید مازنداران با توجه به قرارگیری موقعیت جغرافیایی از یک سو به جنگل و از سوی دیگر با دریا گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

قیمت ویلا در شمال از 800 تا 900 شروع می شود

قیمت ویلا در شمال چگونه است؟

یکی از فعالان بازار در مازندران می‌گوید: قیمت ویلا در این محدوده از ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود. تا سقف پنج میلیارد نیز ادامه دارد. یکی‌ دیگر از بنگاه‌داران نیز بیان می‌کند: قیمت‌ها نسبت به قبل صعودی شده است. او همچنین معتقد است بهار و اوایل تابستان بهترین زمان‌ها برای خرید ملک هستند.

مطلب پیشنهادی:  قیمت مسکن در منطقه سه تهران در آذرماه

منصور غیبی، کارشناس بازار مسکن می‌گوید: انجام معاملات ملکی در شمال شبیه موج‌سواری است چرا که برخی سرمایه‌گذاران در مقطعی که تقاضای ویلا در شمال بیشتر می‌شود یا در فصلی از سال تقاضا افزایش می‌یاید حضوری مستمر در این زمینه پیدا می‌کنند.

وی در ادامه گفت: من معتقدم در حال حاضر سرمایه‌گذاری روی ساخت‌ و ساز در شمال، از دست افراد بومی آن منطقه خارج شده است. سرمایه‌گذاران از شهرهای مختلف ایران به قصد برخورداری از این فضا در آنجا حضور پیدا کرده‌اند.

انجام معاملات ملکی شبیه موج سواری است

سرمایه‌گذاری افراد غیر بومی چه تبعاتی دارد؟

باتوجه به آنکه در چند سال اخیر سرمایه‌گذاری ملک در شمال افزایش یافت، باعث بالا رفتن قیمت ملک، تغییر یافتن اراضی مفید و تغییر یافتن فرهنگ بومی می‌شود. بنابراین نباید تا حد زیادی افراد غیربومی را به سرمایه‌گذاری در شمال کشور تشویق کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب بروز در حوزه ملک، مطلب «نقش اقتصاد در بازار مسکن » را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] برای آشنایی بیشتر با مطالب بروز در حوزه ملک، مطلب «تبعات سرمایه‌گذاری ملک در شمال کشور» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …