پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چندی پیش همزمان با افزایش میزان وام مسکن روستایی، قرار بود سود آن نیز کاهش یابد. اما تعلل سازمان برنامه و بودجه موجب تاخیر در پرداخت آن شد.
وام مسکن

رئیس بنیاد مسکن از موافقت رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه با پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، اطلاع داد. برای اخذ اخبار و گزارشات در حوزه ملک، با این خبر از دلتا مگ همراه ما باشید.

به نظر می‌رسد پس از دیدار اخیر رئیس بنیاد مسکن با رئیس جمهور پیرامون مساله توقف در نوسازی و مرمت خانه‌های روستایی جلساتی برگزار شده است.

طبق آمار بانک مرکزی، این وام در نهایت به روستاییان در سراسر ایران این امکان را می‌دهد که بتوانند با دریافت وام 200 میلیونی برای خود مسکن بسازند. حتی برخی از روستائیان می‌توانند خانه خود را با استفاده از این وام بازسازی کنند.

وام مسکن

چرا وام 200 میلیون تومانی پرداخت نشد؟

نیکزاد افزود:” بنده در آن جلسه به رئیس جمهور گفتم که علت تاخیر ساخت واحدهای روستایی عدم پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستاییان است.”

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: “رئیس جمهور به آقای اسماعیلی، مسئول دفتر خود دستور داد که جلسه فوری در این خصوص برگزار شود که دو شب قبل برگزار شد.”

وام مسکن

موافقت با پرداخت وام 200 میلیون تومانی

خبرها حاکی از این است که در جلسه‌ای که رئیس جمهور، رئیس بنیاد مسکن و مسئولان سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی در آن حضور داشتند. قرار بر این شد که به سرعت وام 200 میلیون تومانی با نرخ سود 5 درصد برای ساخت خانه‌های روستایی اختصاص یابد. در آخر سازمان برنامه و بودجه موافقت خود را با این تصمیم اعلام کرد.

مطلب پیشنهادی:  150 هزار مسکن اجاره ای ساخته می‌شود

از دیدگاه یک مقام آگاه پیرامون پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومانی ممکن است دستور پرداخت این وام تا پایان هفته به بانک‌ها در سراسر کشور ابلاغ شود.

گفتنی است که براساس گزارشات آبان ماه 1400 قرار بود همزمان با پرداخت تسهیلات ساخت و نوسازی مسکن روستایی مبلغ 100 میلیون تومان به 200 میلیون تومان افزایش یابد. اما متاسفانه سازمان برنامه و بودجه از دادن ضمانت نامه مابه‌التفاوت نرخ سود 5 درصد تا 18 درصد، امتناع کرد. همچنان این وام نوسازی به روستائیان پرداخت نشده است.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با اخبار و گزارشات بروز در حوزه مسکن، مطلب « حواشی وام 700 میلیونی خرید مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] آشنایی با اخبار و گزارشات بروز در حوزه مسکن، مطلب «پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …