وجود 1000 ساختمان ناایمن در تهران

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حدود ۱۰۰۰ ساختمان ناایمن تهران وجود دارد که ۱۲۹ ساختمان با وضعیت فوق‌‌‌العاده نگران‌‌‌کننده در پایتخت بیش از هر نقطه دیگری با ریسک حوادثی مشابه متروپل روبه‌رو هستند.
ساختمان ناایمن تهران

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرگزاری مهر، کوروش حصیرباف، نماینده استان سمنان در خصوص حادثه متروپل، گفت: با توجه به اینکه ساختمان متروپل جزئی از منطقه آزاد اروند محسوب می‌شود، تمام اختیارات و مسئولیت‌‌‌های اقتصادی بر عهده رئیس سازمان منطقه آزاد اروند است.

او در ادامه افزود: مدیران دولتی اختیاری در آن منطقه نداشته‌‌‌اند. شهرداری آبادان هم باید با هماهنگی منطقه آزاد بر ساخت‌وسازها نظارت کند که این دوگانگی مدیریت، مشکلات زیادی به وجود آورد.

حصیرباف در این گزارش ریشه اصلی این قبیل غفلت‌‌‌های حادثه‌‌‌آفرین را فقدان درآمد پایدار برای شهرداری‌‌‌ها و عدم‌تناسب درآمد و هزینه‌‌‌های مدیریت شهری عنوان کرد.

این نماینده مجلس معتقد است که اگر امروز برای این چالش چاره‌اندیشی نشود، عملا به منزله این است که خطر در کمین سایر ساختمان‌‌‌های بلندمرتبه و شاخص واقع در سایر مناطق آزاد کشور است.

ساختمان ناایمن تهران

حصیرباف تاکید کرد: حدود ۱۰۰۰ ساختمان ناایمن تهران و در مرتبه جزئی‌‌‌تر، ۱۲۹ ساختمان با وضعیت فوق‌‌‌العاده نگران‌‌‌کننده در پایتخت بیش از هر نقطه دیگری با ریسک حوادثی مشابه متروپل روبه‌رو هستند.

وی خاطرنشان کرد: مادامی که مسئولیت‌‌‌های حقوقی نهادهای دولتی مختلف در مناطق آزاد و نیز مسیر ایفای وظایف هر نهاد در این مناطق روشن نشود، امکان وقوع حوادثی چه بسا تلخ‌‌‌تر از این در مناطق آزادی مانند کیش که صدها برج بلند را در دل خود جای داده‌‌‌اند، وجود دارد.

مطلب پیشنهادی:   کاهش 20 درصدی فایل های فروش آپارتمان

حصیرباف در بخش دیگر گزارش خود به موضوع شروع عملیات اجرایی این ساختمان پیش از صدور پروانه نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۹۶ شهرداری آبادان پروانه ساخت را صادر می‌کند اما پیش از آن تخلفات گسترده‌‌‌ای رخ داده بود. به طوری که اطلاعات آبادان در این خصوص با ارسال نامه‌‌‌ای به دادستانی، موضوع را اعلام می‌کند و دادستانی هم به شهرداری تذکر می‌دهد تا در محتوای پروانه و ادامه فعالیت پیمانکار بازنگری کند.

وی افزود: ضعف دیگر این پروژه واگذاری پروژه به شخصی است که ذی‌صلاح نیست و صلاحیت ساخت‌وساز ندارد و فردی عادی است. تنها به دلیل توانمندی از نظر مالی واگذار می‌شود.

مطالعه بیشتر: اگر به اخبار و گزارشاتی از این دست علاقه‌مند هستید مطلب «نبود تعادل بین عرضه و تقاضا، عامل گرانی اجاره بها» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …