نبود تعادل بین عرضه و تقاضا، عامل گرانی اجاره بها

4
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش قیمت اجاره بهاء که ناشی از نبود تعادل بین عرضه و تقاضای مسکن است،‌ در هیچ جای دنیا، شرایط به مانند تهران نیست که یک کارمند نتواند یک خانه به راحتی اجاره کند
عرضه و تقاضای مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایران آنلاین، محمدرضا رضایی کوچی با بیان اینکه برای تحقق قانون جهش تولید مسکن باید فرماندهی واحد در این باره شکل بگیرد، گفت: هر یک از نهادها مربوط به مسکن، سامانه جدایی برای این موضوع دارند که کار خود را انجام می‌دهند اما برای تحقق شعار تولید مسکن باید فرماندهی واحد شکل بگیرد.

وی در ادامه افزود: از طرفی از وزیر صمت درباره گرانی مصالح ساختمانی و رشد ۱۵ درصد قیمت فولاد سوال کردم که وی جنگ روسیه و اوکراین را بهانه می‌کنند. مگر مصالح ساختمانی از روسیه یا اوکراین وارد می‌شوند؟

این نماینده مجلس اظهار داشت: کشور برای تولید و ساخت مسکن نیاز به فولاد دارد. ولی تولیدکننده از شرایط جنگ سو استفاده می‌کند. فولاد را سه برابر قیمت به خارج از کشور صادر می‌کند. سال گذشته یکی از بنگاه‌های اقتصادی با بهره بردن از چنین شرایطی، بالغ بر ۵۰ هزار دلار سود کرد. در حالی از انرژی رایگان استفاده می‌کند و عوارض جاده هم نمی‌دهد.

عرضه و تقاضا مسکن

او تاکید کرد: یارانه تولید مصالح ساختمانی باید به‌شکل هدفمند به دست مردم برسد. در حال حاضر ارز ۴۲۰۰ تومانی به افراد خاصی می‌رسد و به قشر کف جامعه نمی‌رسد.

مطلب پیشنهادی:  اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن 7 میلیون تومانی شد

این نماینده مجلس معتقد است: «یک وزارتخانه به تنهایی نمی‌تواند در زمینه تولید مسکن اقدام کند. شخص رییس جمهور باید همه نهادها و وزارتخانه‌ها را برای تولید مسکن بسیج کند.»

رییس کمیسیون عمران مجلس مصرانه معتقد بود تنها راهکار تحقق وعده رییس جمهور مبنی بر ساخت ۴ میلیون مسکن، ارائه لایحه تفکیک وزارت راه و شهر سازی و تاسیس مجدد وزارت مسکن است.

رضایی کوچی در تحلیل عملکرد دولت یازدهم می‌گوید: «مجلس پشتیبان دولت است و در دادن رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت هم این حسن نیت را نشان داد.»

مطالعه بیشتر: مطلب «وام ودیعه مسکن تنها به متاهلان تعلق می گیرد؟» را در دلتا مگ بخوانید.

4 دیدگاه

  1. […] بیشتر: مطلب «نبود تعادل بین عرضه و تقاضا، عامل گرانی اجاره بها» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. ناشناس

    25 خرداد 1401 در 8:28 ب.ظ

    اگر خانه کم دارید برای 85 میلیون نفر چرا مهمان هم دعودت میکنیدکه دردسر شود

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      29 خرداد 1401 در 11:00 ق.ظ

      سپاس از شما و نظرات ارزشمندتون.

      پاسخ

  3. […] به اخبار و گزارشاتی از این دست علاقه‌مند هستید مطلب «نبود تعادل بین عرضه و تقاضا، عامل گرانی اجاره بها» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …