نیمی از خانه‌های روستایی مقاوم‌ شدند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدير کل مسکن روستایی بنیاد مسکن از مقاوم سازی 50 درصد خانه های روستایی خبر داد.
مقاوم سازی مسکن روستایی

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حميدرضا حمیدی مدير کل مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه طرح ویژه مقاوم سازی مسکن روستایی از سال 1384 اغاز شد، عنوان کرد: تاکنون یک میلیون و 930 هزار واحد مقاوم‌سازی شدند .

وی در ادامه گفت: حدود 450 هزار واحد مسکن روستایی که در حوادثی چون سیل و زلزله آسیب دیده بودند نیز مقاوم سازی شدند. او ابراز داشت: حدود 2 میلیون و 500 هزار واحد روستایی نیز به عنوان خودمالکی و بدون استفاده از تسهیلات مقاوم سازی شدند.

این مقام مسئول با اظهار به اینکه در سال 84 ، 7 درصد از واحدهای روستایی مقاوم‌سازی شدند، تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال 95 حدود 50 درصد واحدهای مسکن روستایی مقاوم سازی شدند.

مقاوم سازی مسکن روستایی
او افزود: بر اساس قانون هرسال 200 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم سازی می‌شوند. بر این اساس در سال 1400، 200 هزار واحد با دریافت تسهیلات 100 میلیون تومانی مقاوم شدند.

مدير کل مسکن روستایی بنیاد مسکن بیان کرد: تسهیلات روستایی 100 میلیون تومان با سود 5 درصدی و با استفاده از سفته زنجیره به روستاییان پرداخت می‌شود. امسال در صورت ابلاغ برنامه بودجه این تسهیلات ،به 200 میلون تومان افزایش می‌یابد.

مطلب پیشنهادی:  رشد معاملات مسکن در کدام مناطق افزایش یافت؟

وی درباره مسکن محرومین گفت: بخشی از مخاطبین ما، جز دهک‌های پایینی هستند. بر این اساس ما در کنار پرداخت تسهیلات، امکانات تشویقی نیز برای آنان در نظر گرفته‌ایم. به طوری‌که در 3 سال اخیر ، 120 هزار واحد در طرح مسکن محرومین قرار گرفت. از این تعداد مقاوم‌سازی 90 هزار واحد به اتمام رسیده و مابقی در حال اجرا است.

حمیدی افزود: همچنین علاوه بر تسهیلات ویژه با امضا تفاهمنامه با سایر نهادها حدود 250 هزار واحد مقاوم‌سازی شدند.

مطالعه بیشتر: مطلب «تغییر کاربری زمین در اراضی روستایی و شهری» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…