متقاضیان مسکن ملی که پیامک دریافت نکردند، بخوانند

4
11
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به متقاضیان نهضت ملی مسکن که برای آنها پیامک ارسال نشده، گفت که به سامانه saman.mrud.ir مراجعه کنند.
عدم ارسال پیامک به متقاضیان مسکن ملی

به گزارش دلتامگ به نقل از ایسنا، چندی پیش بسیاری از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن که اغلب جزو ثبت‌نامی‌های شهرهای جدید هستند، عنوان کردند که هیچ پیامکی مبنی بر تأیید، رد یا میزان آورده یا مشخص‌شدن پروژه برای آنها ارسال نشده است. برای آگاهی از جزئیات این طرح و پاسخ به سؤالات شما در خصوص اینکه تایید نهایی درخواست مسکن ملی یعنی چه؟ با اینکه عدم ارسال پیامک به متقاضیان مسکن ملی به چه معناست و باید چه‌کار کرد؟ با ما همراه باشید.

تاریخ جدید ثبت‌نام طرح مسکن ملی ۱۴۰۲

طرح مسکن ملی، عنوان طرحی است که از سوی دولت یازدهم و دوازدهم و باهدف کمک به خانه‌دارشدن اقشار متوسط و ضعیف جامعه ارائه گردیده است. مرحله اول ثبت‌نام طرح مسکن ملی، از سه سال گذشته آغاز گردیده و وعده دولت، واگذاری 400 هزار واحد مسکونی به متقاضیان واجد الشرایط، تا پایان اجرای این طرح می باشد. مهلت ثبت نام طرح مسکن ملی همانند ثبت نام وام ساخت مسکن، دارای محدودیت زمانی می باشد.

باتوجه‌به اینکه هنوز زمان و تاریخ جدید ثبت‌نام طرح مسکن ملی ۱۴۰۲ اعلام نشده، اطلاع دقیقی از زمان ثبت‌نام در دست نیست به همین جهت در این مطلب شرایط ثبت‌نام سال 1401 را برایتان بیان کرده‌ایم.

مدارک لازم برای ثبت‌نام طرح مسکن ملی ۱۴۰۲

  • تصویر کارت ملی متقاضی  و افرادی که تحت تکفل وی هستند.
  • ۲ تصویر شناسنامه متقاضی و افرادی که تحت تکفل وی هستند.
  • ۳ تصویر گواهی سرپرستی، برای افرادی که مشمول شرط سرپرست خانوار هستند.
  • ۴ تصویر گواهی مبنی بر سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا در پنج سال اخیر، طبق موارد زیر:
  • گواهی تحصیل فرزندان
  • مدارک مرتبط با محل تولد متقاضی یا همسر یا فرزندان
  • جواز کسب شاغلین اصناف برای متقاضی یا همسر
  • سابقه پرداخت بیمه، برای متقاضی یا همسر
  • گواهی اشتغال به کار از مراجع دولتی، برای متقاضی یا همسر
  • گواهی پرداخت حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان
  • ۵ سند مالکیت برای آن گروه از متقاضیان که دارای زمین هستند.

مدارک لازم برای ثبت‌نام طرح مسکن ملی 1402

شرایط ثبت‌نام مسکن ملی به چه صورت است؟

متقاضیانی که قصد ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارند باید شرایط لازم را دارا باشند. این شرایط عبارت‌اند از:

  • متقاضی و افراد تحت تکفل وی، در 5 سال اخیر، مالک هیچ گونه زمين مسكونی يا واحد مسكونی نبوده و از تاريخ 1357/11/22، از هيچ يک از امكانات و تسهيلات دولتی یا عمومی غیر دولتی، برای خريد و يا ساخت مسکن استفاده نكرده باشند. همچنین، از ابتدای سال 1384 تا كنون، از سيستم بانكی کشور، وام و تسهيلات ساخت يا خريد مسكن دریافت نکرده باشند.
  • متقاضی، باید متأهل و یا سرپرست خانوار باشد که البته در مورد این شرط، استثنائاتی وجود دارد.
  • متقاضی، در شهر مورد تقاضا، حداقل 5 سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر را داشته باشد که البته در مورد این شرط، استثنائاتی وجود دارد.
  • متقاضی، شرایط توانایی بازپرداخت وام مسکن ملی 1401 را داشته باشد؛ از جمله اینکه بتواند، حداقل 400 ميليون ريال در مرحله اول اجرای طرح مسکن ملی، سپرده گذاری کرده و اقساط ماهیانه بانکی این تسهیلات را با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار، پرداخت نماید.
مطلب پیشنهادی:  موانع ازدواج با زن بیوه

عدم ارسال پیامک به متقاضیان مسکن ملی به چه علت است؟

در همین راستا محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره اینکه چرا پیامک نهضت ملی مسکن نمی‌آید، به برخی از متقاضیان مسکن ملی توضیح داد. او گفت: به‌تمامی متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرهای پاکدشت و رباط‌کریم که مدارکشان کامل است، پیامک ارسال شد و دلیل عدم ارسال پیامک به متقاضیان مسکن ملی به‌خاطر ناقص بودن مدارک است.

او در ادامه اظهار داشت؛ اما کسانی که به دلیل نقص مدارک پیامک را دریافت نکرده‌اند وارد سامانه نهضت ملی شوند. در غیر این صورت به اداره کل راه و شهرسازی مراجعه کنند.

بر اساس سخنان خلیل محبت خواه؛ اگر افرادی هنوز هستند که پیامکی دریافت نکرده‌اند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند. چرا که ممکن است مدارکشان ناقص باشد. وی خاطرنشان کرد: اگر امکان رفع نقص وجود داشت انجام دهند. در غیر این صورت متقاضیان پاکدشت و رباط‌کریم به اداره کل راه و شهرسازی استان مراجعه کنند.

عدم ارسال پیامک به متقاضیان مسکن ملی به چه علت است؟

چگونگی مشاهده و پیگیری مسکن ملی

افرادی که در طرح مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند و هنوز پیامکی دریافت نکرده‌اند، نحوه پیگیری و مشاهده نتایج مسکن ملی به شرح زیر است:

  • ابتدا، آدرس سامانه ثبت‌نام مسکن ملی یعنی tem.mrud.ir را جست‌وجو کرده تا وارد صفحه اصلی سایت شوید.
  • در مرحله بعد، بر روی قسمت (مشاهده و پیگیری درخواست‌ها) کلیک نمایید.
  • اکنون برای پیگیری ثبت‌نام مسکن ملی 1401 با کد ملی، کافی است که کد ملی خود را در کادر مربوطه وارد کنید تا رمز عبور به شماره همراه شما ارسال شود.

بعد از تأیید نهایی مسکن ملی چه باید کرد؟

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره پالایش ثبت‌نام‌کنندگان نهضت ملی مسکن اظهار کرد: افرادی که پیامک دریافت کرده‌اند، به این معنا است که تأیید اولیه مسکن ملی را دریافت کرده‌اند در مرحله بعد لازم است مدارک خود را به‌صورت حضوری برای تشکیل پرونده به آدرسی که در پیامک اعلام شده است تحویل دهند. بعدازاین کار این افراد برای واریز ۴۰ میلیونی به بانک معرفی می‌شوند تا روند پرداخت را طی کنند.

دولت در شهر تهران خانه‌سازی نمی‌کند

برای ساکنان تهران که متقاضی واحدهای نهضت ملی مسکن هستند، در شهرهای جدید پرند، هشتگرد، ایوانکی و همچنین پاکدشت و رباط‌کریم خانه‌سازی خواهد شد.

طبق اعلام مسئولان، دولت هیچ برنامه‌ای برای ساخت مسکن دولتی در شهر تهران ندارد. کسانی که به‌صورت خود مالک قصد ساخت دارند، می‌توانند از مزایای طرح نهضت ملی مسکن از جمله تسهیلات تا سقف ۶۰۰ میلیون‌تومانی استفاده کنند.

آن‌طور که وزارت راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرده است؛ تهران یکی از استان‌هایی است که در مورد تأمین زمین پیشرفت خوبی داشته و عملیات اجرایی ۳۰ هزار واحد نیز آغاز شده است.

4 دیدگاه

  1. […] بیشتر: مطلب «متقاضیان مسکن ملی که پیامک دریافت نکردند، بخوانند» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. امید

    25 خرداد 1401 در 8:23 ق.ظ

    باسلام
    برای جزیره کیش ثبت نام کردم،مدارک هم بارگزاری کردم اما به سامانه که مراجعه میکنم نوشته در انتظار بررسی!!!!
    جواب این بررسی کی مشخص میشه؟؟

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      25 خرداد 1401 در 10:10 ق.ظ

      سلاتم و ادب، گفته اند از طریق پیامک بهتون اطلاع رسانی خواهد شد. در سایت های خبری نوشته اند اگر پیامک نیامد یعنی پاسخ مثبت است.

      پاسخ

  3. محمدجعفر فیروزبخت

    13 تیر 1402 در 5:46 ب.ظ

    تمامی شرایط خواسته شده راداشتم تأیید نهایی شدم گواهی سکونت پنج سال تأیید شده‌ چراپیامک افتتاح حساب مسکن ملی شهر جدید پرند برام نمياد یک‌ساله پرونده‌ جهت افتتاح حساب بانک مسکن‌ پرند دروضعیت افتتاح حساب هستم و منتظرم لطفا هم‌کاری بفرمائید و پيامک ارسال کنید تا آورده رو یکجا واريز کنم فقط منتظر پيامکم یک‌ساله

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

آیا با گرفتن اسکرین شات مجازات می‌شوید؟

همان‌طور که می‌دانید جرایمی که در دنیای تکنولوژی انجام می‌شود اغلب با موبایل و کامپیوتر و …