مراحل اجرایی سند زدن ملک

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای خرید یا فروش یک ملک بهتر است ابتدا نکات حقوقی قولنامه و مبایعه نامه را مطالعه کنید تا در صورت ایجاد هرگونه مشکل بتوانید با علم و آگاهی کامل و رعایت مقررات هنگام تنظیم قرارداد، از مراجع قانونی پیگیری کنید.
سندزدن ملک

خریداران برای سند زدن ملک لازم است از تمامی نکات حقوقی آن آگاه باشند تا از بروز مشکلات در خصوص سند زدن یا انتقال سند پیشگیری کنند.

برای قولنامه کردن منزل مسکونی و سند زدن آن، شما حتما باید مراحلی را پشت سر بگذارید تا کلاهبردارن نتوانند سوءاستفاده کنند.

یکی از سخت ترین و پر مخاطره ترین مرحله خرید وفروش ملک، سند زدن یا به نام زدن ملک است که در این مرحله خریدار باید دقت بیشتری بکند تا به مشکل برنخورد.

در صورت هرگونه بی دقتی عواقب سختی در انتظار طرفین خواهد بود. بنابراین هدف از به رشته تحریر درآوردن این مقاله پیشگیری از خطرات احتمالی به هنگام سند زدن ملک مورد نظر است.

سندزدن ملک

چگونه خانه ای را قولنامه نموده و سند بزنیم؟

ماده اول این سند مربوط به احراز هویت هر یک از طرفین معامله است.احراز هویت یعنی از ماهیت واقعی طرف مقابل خود اطمینان کامل حاصل کنید تا درانجام مراحل بعدی با مشکل مواجه نشوید.

مرحله اول: موافقت طرفین

این مرحله گام نخستین برای شروع معامله بین خریدار و فروشنده است. در واقع در این مرحله خریدار و فروشنده توافق نامه مکتوب یا همان قولنامه را امضا می‌کنند و این به منزله شروع معامله بین طرفین است.

سندزدن ملک

مرحله دوم: به نام زدن یا سند زدن ملک

در این مرحله خریدار و فروشنده یک گام به جلو برداشته اند و به توافق نامه خود شکلی حقوقی تر بخشیده اند و مبایعه نامه را که قابلیت پیگیری از مراجع قانونی را دارد، امضا می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  اهمیت تنظیم اجاره‌نامه در دفاتر اسناد‌ رسمی

همچنین طرفین قرارداد برای پیشگیری از فروش یک ملک به افراد مختلف اقدام به دریافت کد رهگیری می‌کنند.

در صورتی که ملک مورد نظر قبلا به فروش رسیده باشد هنگام دریافت کد رهگیری از سیستم نرم افزاری خرید و فروش ملک هشدار داده و خریدار را از فروخته شدن ملک آگاه می‌سازد.

مرحله سوم: به نام زدن یا سند زدن ملک

در این مرحله فروشنده و خریداربا تمامی مدارک لازمه به دفتر اسناد رسمی مراجعه می‌کنند و مدارک خود را تحویل دفتر اسناد رسمی می‌دهند.

مرحله نهایی سند زدن انتقال دادن سند به خریدار می باشد.

در این مرحله خریدار وفروشنده باید با توجه به تاریخ ذکر شده در مبایعه نامه به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند و سند ملک از فروشنده به خریدار تحویل داده می‌شود.

مطالعه بیشتر:مطلب «چگونه می‌توان بازار اجاره مسکن را کنترل کرد؟» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

فروش طلا به اجازه همسر نیاز دارد

دادن هدیه توسط زن و شوهر به یکدیگر امری بسیار رایج و نشان‌دهنده محبت میان آن‌ها است. فروش …