آیا امسال وام ودیعه مسکن متفاوت است؟

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن در صورتی موفق به دریافت وام می‌شوند که تاریخ اجاره‌نامه آن‌ها، تا پایان زمان مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن باشد.
تفاوت وام ودیعه مسکن

با توجه به شرایط اقتصادی حاکم و تحریم‌ها، بسیاری از افراد توان مالی خود را برای اجاره مسکن از دست داده‌اند و به ناچار به حاشیه کلان شهر‌ها مهاجرت می‌کنند. دولت در راستای حمایت از این قشر آسیب دیده، مبلغی را به عنوان وام ودیعه مسکن در اختیار مستاجران قرار داده است. به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت نیوز، ثبت‌نام سومین مرحله وام ودیعه مسکن از 12 خرداد آغاز شد.

اما امسال وام ودیعه مسکن با سال‌های گذشته چه تفاوتی دارد؟

امسال 40 تا 70 هزار میلیارد تومان برای تسهیلات وام ودیعه مسکن در نظر گرفته شده است که در مقایسه با دوره‌های قبل، مبلغ آن افزایش یافته است. همچنین به شرط کافی بودن منابع مالی، متقاضیانی که پارسال وام گرفته‌اند می‌توانند مابه التفاوت آن را دریافت کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، گفت: اولویت ما پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیانی است که در دو سال گذشته تسهیلات دریافت نکرده باشند.

متقاضیان می‌توانند این وام ا 5 ساله پرداخت کنند

نحوه ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات مسکن

امسال نحوه ثبت‌‌نام تسهیلات مسکن به این شکل است که هنگام ورود به سایت، ابتدا باید اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنید و در صورتی امکان ورود به سامانه فراهم می‌شود که قبلا ثبت‌نامی صورت نگرفته باشد.

آقای رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی می‌گوید:” نظارت بر ثبت‌نام متقاضیان تشدید خواهد شد و امکان ثبت‌نام بدون کد رهگیری و اجاره نامه وجود نخواهد داشت.”

مطلب پیشنهادی:  تاثیر ورود مهاجرین بر بازار املاک کشور

طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، امسال تسهیلات ودیعه مسکن برای تهران 100 میلیون، کلانشهر‌ها ۷۰ میلیون و برای شهر‌های کوچک ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. این تسهیلات 18 درصد و بازپرداخت آن 5 ساله است. این طرح از سال 99 توسط ستاد ملی مقابله با کرونا برای حمایت از مستاجران آغاز شد.

استفاده مجدد از وام ودیعه ممکن نیست

آیا مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن تمدید می‌شود؟

زمان ثبت‌نام این وام از 12 خرداد آغازشده و متقاضیان می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه ملی مسکن، ثبت‌نام خود را انجام دهند.

در سال گذشته با موافقت ستاد ملی کرونا مهلت زمان ثبت‌نام تا پایان آذرماه همان سال تمدید شد. پیش‌بینی می‌شود مهلت ثبت‌نام وام در سال 1401 نیز مانند سال گذشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…