ورود شهرداری تهران برای تامین مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهرداری تهران در ماه‌های اخیر با راه‌‌اندازی تشکیلاتی موسوم به «قرارگاه مسکن» از تصمیم خود برای ورود به مساله تامین مسکن خبر داد.
تامین مسکن توسط شهرداری

به گزارش دلتا مگ به نقل از دنیای‌اقتصاد، تامین مسکن توسط شهرداری یکی از مهمترین اخبار این روزهای بازار مسکن است. شهرداری تهران بنا دارد در اراضی ذخیره و فریزشده پایتخت برنامه انبوه‌‌سازی مسکن را کلید بزند.

بنای شهرداری تهران این است که بخشی از سرمایه‌های ساختمانی را به سمت مسکن‌‌سازی در صدها هکتار از اراضی ذخیره و فریزشده پایتخت هدایت کند؛ تصمیمی که به اعتقاد کارشناسان می‌‌تواند به منزله رقیب توسعه بازار مسکن در هسته اصلی شهر تهران و بافت‌های مسکونی تهران قدیم منجر شود.

پیش‌‌تر که طرح مسکن‌‌سازی یک میلیونی توسط دولت کلید خورده بود، کارشناسان هشدار دادند با توجه به تجربیات انبوه‌‌سازی مسکن دولتی در گذشته، تحقق اهداف پیش‌‌بینی‌شده بعید است.

یکی از اراضی مد نظر شهرداری تهران برای ساخت مسکن در خیابان فداییان اسلام در حدفاصل میدان شوش تا شهرری واقع شده است. آن‌‌گونه که کاوه حاجی علی‌اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران به خبرگزاری فارس گفته، یکی دیگر از برنامه‌هایی که در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، استفاده از اراضی ناکارآمد شهری برای ساخت‌و‌ساز است.

تامین مسکن توسط شهرداری

وی به طرح نوسازی خیابان فدائیان اسلام به مساحت ۵۵۰ هکتار اشاره کرد که به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری نیز رسیده و امکان خانه‌‌سازی در حاشیه این خیابان فراهم شده است.

مطلب پیشنهادی:  نفس بازار مسکن به مالیات بر سند دوم خانوار بند است

به گفته وی، در گذشته کاربرد صنعتی و کارگاهی داشتند و از اوایل دهه هفتاد رها شده‌‌اند یا به نوعی فریزشده و بلااستفاده مانده است.

به این ترتیب ظاهر ماجرا این است که شهرداری تهران قصد دارد جدای از برنامه‌های نوسازی بافت فرسوده، برنامه‌‌ای هم برای احیای این اراضی اجرا کند. کمااینکه به گفته مدیران شهری تهران حدود ۴۵۰۰ هکتار اراضی ذخیره دارد.

اما نکته قابل تامل این است که ذخیره قلمداد شدن بخشی از اراضی تهران به منزله بی‌‌کاربرد بودن آنها نیست، بلکه کاربری پیش‌‌بینی شده در آنها قرار است در آینده و طی ده‌ها سال بعد عملیاتی شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «تاکید رئیس جمهور برای سامان‌دهی بازار اجاره» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …