تاکید رئیس جمهور برای سامان‌دهی بازار اجاره

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس‌جمهور با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و موعد جابجایی‌ها تاکید کرد: دولت نباید اجازه دهد سوداگران بازار مسکن را متلاطم و موجبات نگرانی مردم را فراهم کنند.
سوداگران بازار مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از آفتاب نیوز، رئیسی با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و موعد جابجایی‌ها، لزوم نظارت وزارت راه و شهرسازی بر بازار مسکن را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: دولت باید علاوه بر تدبیر برای سامان دادن نرخ اجاره‌بها، اجازه ندهد سوداگران بازار مسکن را متلاطم و موجبات نگرانی مردم را فراهم کنند.

وی به ابلاغ قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» در روز‌های اخیر اشاره و با تاکید بر لزوم اجرای کامل این قانون تصریح کرد: قانون جهش تولید دانش‌بنیان راهکار‌های خوبی برای حل مشکلات تولید و تولیدکنندگان ارائه کرده که اجرای دقیق آن موجب رونق و جهش واقعی تولید به ویژه تولیدات دانش‌پایه در کشور می‌شود.

سوداگران بازار مسکن

رئیس‌جمهور به برخی گلایه‌ها درباره عدم اجرای کامل ضوابط تسهیل پرداخت وام بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سوی بانک‌های عامل اشاره کرد و ابراز داشت: وقتی دستورالعملی ابلاغ می‌شود، باید کامل اجرا شود تا باعث گرفتاری و بدبینی مردم به بانک‌ها نشود.

مطلب پیشنهادی:  عواقب افزایش قیمت در بازار مسکن

گفتنی است که بر اساس مصوبه جدید، سازمان تعزیرات حکومتی مکلف شد با مشاوران املاک متخلف که این سقف افزایش را رعایت نکنند، برخورد کند. به گفته مشاوران املاک اما بیش از نیمی از مالکان اجاره بهای خود را در سال ۱۴۰۱ تا دو برابر افزایش داده‌اند و در این بین مبلغ رهن را افزایش نداده‌اند و گویا به این نتیجه رسیده‌اند که از ارزش مبلغ رهن تا پایان قرارداد به دلیل فشارهای تورمی کاسته خواهد شد و در این بین اقبال برای اخذ اجاره‌ ماهانه افزایش پیدا کرده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «تسهیلات مسکن باید ۸۰ درصد بهای خانه‌ را پوشش دهد» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «تاکید رئیس جمهور برای سامان‌دهی بازار اجاره» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …