نقش بورس در تقویت ساخت‌ مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در طرح جهش تولید و تامین مسکن پیش‌بینی شده، برای تامین هزینه‌های ساخت مسکن از ظرفیت بورس استفاده شود.
خریداران مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، سید البرز حسینی در رابطه با تاثیر ساخت مسکن عرضه آن در بورس گفت: مسکن حوزه‌ای چند وجهی بوده و مسائل مختلفی در قیمت نهایی آن تاثیر گذار است.

او در ادامه افزود: از این رو بخشی از آن در حوزه تصمیم‌گیری و ریل‌گذاری به دولت و مجلس مربوط است. دولت باید زمینه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را فراهم کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: تدوین مکانیزمی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه مسکن بسیار راه‌گشا خواهد بود. یکی از این ابزارها استفاده از بازارسرمایه است.

او در خصوص مطلب فوق افزود: اما باید زیرساخت‌های آن به نحوی ایجاد شود که هنگام عرضه مسکن به بورس، همانند سایر محصولات دچار مشکل نشود.

ساخت مسکن

وی اضافه کرد: بورس فرصتی برای جمع‌آوری سرمایه‌های خرد است. وزارت راه و شهرسازی باید زمینه و بستر ورود مسکن به بورس را فراهم و بر آن نظارت داشته باشد. اگر تمامی مسائل را به بورس واگذار کرده و زمینه دلالی در آن فراهم شود، این حوزه نیز همانند سایر حوزه‌ها و محصولات عرضه شده در بورس از کنترل خارج شده و مشکلات را بیشتر می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  وثیقه‌های درخواستی سد راه ساخت مسکن معلولان

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طرح جهش تولید و تامین مسکن پیش بینی شده که برای تامین هزینه های ساخت مسکن و تامین مصالح از ظرفیت بورس استفاده شود.

ساخت مسکن با سرمایه خُرد مردم در بازار بورس

در همین راستا هم برای سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف مکانیزم مشخصی تعریف شده است. لازم است آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها به صورت کارشناسی تدوین شود تا زمینه انحراف ایجاد نشود.

حسینی گفت: اگر بستر در بورس برای عرضه مسکن درست ایجاد شود، یقیناً کمک کننده خواهد بود و مردم به راحتی با سرمایه‌های خُرد خود می‌توانند در بستری سالم در جهت ساخت مسکن مشارکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …