معاملات ملکی و نکات مربوط به آن

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هنگام انعقاد قرارداد، توجه به یکسری نکات و قوانین برای پیشگیری از بروز اختلافات و مشکلات الزامی است. برای آگاهی بیشتر از این نکات تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
نکات طلایی برای معاملات املاک

معاملات ملکی، آن دسته از معاملاتی هستند که امروزه انجام آن امری عادی است. اما همین معاملات ملک، نکات، قوانین و راهکارهای مخصوص به خود را دارد که عدم آشنایی با آنان، می‌تواند موجب بروز اختلافات و درگیری‌های متعدد شود. ما در این گزارش به بررسی یکسری از نکات مربوط به معاملات ملکی خواهیم پرداخت. پس تا انتهای این مطلب با دلتا مگ همراه باشید.

وضعیت طرفین معامله

وضعیت طرفین معامله از جمله نکاتی است که توجه به آن لازم است. به عنوان مثال افرادی که قصد انجام معامله را دارند، باید عاقل و بالغ باشند. به عبارتی در هنگام معامله حتما باید مدارک شناسایی افراد دیده شود و هویت آن‌ها مطابق با مدارک موجود مطابقت داشته باشد.

وضعیت طرفین معامله

وضعیت سند ملک مورد معامله

بررسی سند ملک و صحت آن از جمله مواردی است که در هنگام معامله حتما باید رعایت شود.

بررسی کامل ملک 

شما بعنوان خریدار، باید قبل از انجام معامله، ملک مربوطه را بطور کامل مورد بررسی قرار دهید تا در جریان معایب و مزایای آن قرار بگیرید. بعنوان مثال ممکن است ملک در طرح تعریض خیابان یا اتوبان واقع شده باشد.

انعقاد قرارداد

قرارداد باید به صورت کتبی و با حضور حداقل ۲ شاهد، منعقد گردد. به علاوه طرفین، در خرید و فروش ملک باید به طور روشن و بدون ابهام درباره ملک با هم توافق کنند.

مطلب پیشنهادی:  مشارکت در ساخت و ساز و خطرات آن

نکاتی دیگر در خصوص معاملات ملکی

نکاتی دیگر در خصوص معاملات ملکی

  • در قرارداد منعقد شده بین طرفین باید مشخصات ملک و متعلقات داخل آن به طور کامل بیان شود.
  • گا‌هی ممکن است، یک طرف معامله از الفاظ به‌کار برده شده در مفاد قرارداد آگاهی نداشته باشد. این اتفاق می‌تواند لطمات سنگینی به فرد وارد کند. پس آگاهی کامل به مفاد و الفاظ به‌کار برده شده در قرارداد، الزامی است.
  • در صورت وجود حق فسخ، اگر طرف دیگر معامله نقض تعهد کند، طرف مقابل می‌تواند معامله مربوطه را یک طرفه فسخ کند. در نتیجه ایجاد حق فسخ به خریدار یا فروشنده، کمک زیادی خواهد کرد.
  •  نقض تعهد، تنها از جانب فروشنده نیست و ممکن است خریدار نیز به تعهدات خود پایبند نباشد. فروشنده باید به دور از هرگونه تعارف، از تسلیم ملک تا پایان پرداخت همه مبلغ قرارداد، خودداری کند.

مطالعه بیشتر: مطلب «همه چیز درباره اثبات مالکیت ملک» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «معاملات ملکی و نکات مربوط به آن» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

با رعایت 5 نکته طلایی، رشد نخل شامادورا چند برابر کنید!

گیاهان آپارتمانی بزرگ مانند نخل شامادورا زیبایی خاصی به دکوراسیون خانه می‌بخشند و محیط را …