تسهیلات مسکن باید ۸۰ درصد بهای خانه‌ را پوشش دهد

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تسهیلات مسکن باید ۸۰ درصد بهای تمام‌شده خانه‌ها را پوشش دهد.
بهای تمام‌ شده خانه‌

به گزارش دلتا مگ به نقل از تسنیم، علی نیکزاد در خصوص پرداخت مابه‌التفاوت سود تسهیلات مسکن، توضیح داد: با توجه به اینکه هنوز سازمان برنامه و بودجه اقدامی برای پرداخت مابه‌التفاوت سود تسهیلات مسکن روستایی از 18 درصد به 5 درصد را انجام نداده است، کماکان تسهیلات 100 میلیون تومانی با نرخ 5 درصد سود در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد که با قیمت فعلی مصالح ساختمانی و هزینه بالای ساخت مشکلات زیادی در تکمیل پروژه‌ها ایجاد خواهد کرد.

وی تأکید کرد: دریافت حق ثبت دفاتر اسناد رسمی نیز به‌عنوان یکی از چالش‌های طرح نهضت ملی مسکن یاد شده که لازم است وزارت راه و شهرسازی با وزارت دادگستری و وزارت امور اقتصاد و دارایی جلسه مشترکی برگزار کنند و این موضوع را تعیین تکلیف کنند.

نیکزاد عنوان کرد: در زمان حاضر تسهیلات پرداختی برای مسکن در تهران 450 میلیون تومان و در سایر استان‌ها 350 میلیون تومان است که اگر هزینه ساخت یک واحد مسکونی 100متری را طبق توضیحات مسئولان مربوطه 800 میلیون تومان در نظر بگیریم تسهیلات پرداختی با نرخ سود 18 درصد تنها بخش اندکی از بهای تمام‌شده مسکن را پوشش می‌دهد.

بهای تمام‌ شده خانه‌

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: لذا آورده زیاد و بازپرداخت سنگین مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرده است که باید تلاش کنیم تا 80 درصد قیمت تمام‌شده یک ساختمان به‌صورت تسهیلات در اختیار مردم قرار بگیرد.

مطلب پیشنهادی:  برخورد سلیقه‌ای مالکان با سقف اجاره‌بها!

نایب‌رئیس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد: در رابطه با هزینه صدور پروانه ساخت نیز وزارت کشور با هماهنگی سازمان شهرداری و دهیاری‌ها باید نرخ مقطوعی برای شهرداری‌ها در نظر بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن به‌عنوان یک پروژه مهم ملی و تأثیرگذار که لوکوموتیو اقتصاد کشور است باید راه بیفتد.

او در پایان گفت: البته در برخی بخش‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم که برای رفع آن وزارت راه و شهرسازی باید صورت‌جلسه این سفر را در جلسه شورای ملی مسکن به‌ریاست رئیس‌جمهور مطرح کند تا به‌صورت دستورالعمل به استان‌ها داده شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «معامله وکالتی؛ آری یا خیر؟» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «تسهیلات مسکن باید ۸۰ درصد بهای خانه‌ را پوشش دهد» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …