آیا خرید ملک بدون سند، قانونی است؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از این نوآوری‌های قانون پیش فروش ساختمان این است که پیش خرید و پیش فروش ملک بدون سند فقط با تنظیم سند رسمی امکان‌پذیر شده است؛ این امردر مورد ملک بدون سند از فروش آن به چند نفر نیز جلوگیری می‌کند.
آیا خرید ملک بدون سند قانونی است؟

معمولا خریداران مصرفی مایلند خانه‌ای با کمترین قیمت و بهترین شرایط پیدا کنند. آن‎ها گاهی با املاکی رو به رو می‌شوند که مالک حاضر است با کمترین قیمت و شرایط مطلوب خریدار، ملک خود را بفروشد.

خرید ملک بدون سند

در نگاه اول ممکن است تصور شود که مالک نیاز فوری به پول دارد اما پای معامله که می‌رسد مالک اظهار می‌کند که ملک بدون سند است. در این مقاله از دلتا مگ به بعضی نکات در ارتباط با اینکه ملک بدون سند بخریم یا نه، اشاره خواهیم کرد.

گاها اتفاق افتاده که خریداری برای به دست آوردن یک خانه یا ملک در اوضاع کنونی بازار مسکن ،به هر قیمتی صاحب یک خانه شود بنابراین تن به هر نوع معامله بدهد. از جمله خرید ملک بدون سند که خود نوعی معضل محسوب خواهد شد.

معضل خرید ملک بدون سند، بیشتر در اوضاع بحران گرانی مسکن اتفاق خواهد افتاد که یک ملک ممکن است به زیر قیمت واقعی خود فروخته شود که احتیاط این است که از معاملات املاک این‌چنینی خودداری شود.

خرید ملک بدون سند

با توجه به اینکه این روزها به بهانه رکود بازار خرید و فروش املاک، خیلی‌ها در پی خرید ملک با کمترین قیمت ممکن هستند شاهد تخلفات ملکی در فروش ملک بدون سند و دعاوی ناشی از آن هستیم، که عمده‌ پرونده‌های قضایی را به خود اختصاص می‌‎دهند.

مطلب پیشنهادی:  سن قانونی ازدواج در ایران | دختر و پسر در چه سنی می‌توانند ازدواج کنند؟+ ویدیو

گاهی خریدار ملک بدون سند با دست نوشته‌ه‎ایی که به امضای دو شاهد رسیده و سندی نامعتبر برای مراجع قانونی است معامله‌‎ای انجام می‎‌دهد که ممکن است پیامد‎های ناخوشایندی برای او در پی داشته باشد.

خوشبختانه اکثر معاملات املاک با تنظیم مبایعه‌نامه‌ در بنگاه‌های املاک صورت می‌گیرد که همین موضوع باعث می‌شود که مشاوران املاک به طور دقیق هویت دو طرف و صحت معامله ملک مورد نظر را احراز و اقدام به ثبت قرارداد کنند تا از مسائل و مشکلات بعدی و کلاهبرداریهای ناشی از آن جلوگیری نماید.

بنابراین بهتر است هنگام خریدو فروش ملک به منظور پیشگیری از مشکلات احتمالی، با حضور در بنگاه‌های معتبر املاک و  مشورت با مشاوران املاک از صحت و درستی ملک مورد معامله و هویت مالک آگاه شویم.

مطالعه بیشتر: مطلب «تفاوت های املاک اوقافی با شخصی» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

آیا با گرفتن اسکرین شات مجازات می‌شوید؟

همان‌طور که می‌دانید جرایمی که در دنیای تکنولوژی انجام می‌شود اغلب با موبایل و کامپیوتر و …