واکنش‌ها به ساخت شهرهای جدید تهران

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون وزیر راه و شهرسازی می‌گوید قبل از احداث شهر‌های جدید به ساخت زیربناهای آن می‌پردازیم. این خبری است که جریانات مثبتی را در بازار مسکن در کشور رقم خواهد زد.

معاون وزیر راه و شهر سازی از ساخت شهرهای جدید تهران از جمله در فردوس، خوارزمی و اعتمادیه خبر داد.

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، سهمیه شرکت عمران برای ساخت شهرهای جدید تهران از طرح ۴ میلیون واحدی نهضت ملی مسکن، 700هزار واحد است که بنا به گفته مدیر عامل شرکت عمران، تاکنون سهمیه 100 هزار واحد از شهرهای جدید آغاز شده و تا تیرماه امسال 100هزار واحد دیگر به مرحله اجرا می‌رسد. از سوی دیگر تعدادی از واحدهای مسکن مهر نیمه‌تمام است که با تامین اعتبارات تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی خاطر نشان کرد: “پروژه نهضت ملی مسکن ابعاد مختلفی دارد و نباید فقط نگاهمان این باشد که در زمین‌های در اختیار، کلنگ بزنیم و شروع کنیم بلکه سه نکته را باید مدنظر قرار دهیم:

  • اولین مساله اینکه بر اساس موقعیت متقاضیان موثر، ظرفیت‌سازی کنیم.
  • مساله دوم این است که بر اساس طرح‌های جامع و تفصیلی شهرها، ظرفیت توسعه شهری را به وجود بیاوریم. در کنار آن طرح‌های زیربنایی و روبنایی را احداث کنیم. این نکته حائز اهمیتی برای من است که فقط دنبال مسکن‌سازی نیستم بلکه دنبال شهرسازی هستیم. در واقع باید سکونت مطلوب برای زیست ایجاد کنیم. “
مطلب پیشنهادی:  بررسی بازار اجاره‌بها در مناطق مختلف پایتخت

ساخت شهرهای جدیدتهران

برنامه لازم برای اتمام واحد های مسکن مهر  

تاکید آقای رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی است که مسکن مهر تا پایان سال تعیین تکلیف شود.  باید در این زمینه به دو مورد توجه شود؛ یکی بحث بودجه و اعتبارات مورد نیاز است که درخواست کردیم یا از طریق صندوق ملی مسکن یا از طریق تهاتر بتوانیم بودجه مورد نیاز را برای تکمیل مسکن مهر فراهم کنیم. که امیدواریم با نظر مثبت ساختار دولت و وزارت راه و شهرسازی، مشکل اصلی که بحث تامین منابع مالی و بودجه است رفع شود. دومین مسئله تعیین پیمانکار است که با توجه به افزایش قیمت‌هایی که در پایان عملیات شکل گرفته است امیدواریم بتوانیم تکلیف پیمانکاران را معلوم کنیم.

مطالب بیشتر: برای آشنایی بیشتر با مطالب در حوزه ملک، مطلب«جزئیات طرح مجلس برای ساماندهی اجاره‌بهای مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…