خرید آپارتمان در تهرانپارس متری چند؟

1
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
یکی از معروف‌ترین مناطق شهر تهران در شرقی‌ترین سمت آن، محله تهرانپارس است که به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌شود.
خرید آپارتمان در تهرانپارس

یکی از بهترین محله‌های شرق تهران، تهرانپارس است که با توجه‌ به وسعت آن از امکانات تفریحی و رفاهی فراوانی برخوردار است. بسیاری از افراد ساکن تهران این محله‌ را با نام قدیم خود تهران پاریس می‌شناسند. خرید آپارتمان در تهرانپارس می‌تواند برای شما فرصت طلایی زندگی در محله‌ای با دسترسی راحت را فراهم کند؛ همچنین می‌توانید آخر هفته‌های خود را در مکان دنج در شرق تهران سپری کنید. چنانچه علاقه‌مند هستید با قیمت خانه و مراکز تفریحی تهرانپارس بیشتر آشنا شوید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

خرید آپارتمان در تهران

 تهرانپارس کجاست؟

محله تهرانپارس که در منطقه 4 و در قسمتی از منطقه 8 شهرداری تهران قرار دارد، به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌شود. این محله در شرق و شمال‌شرق شهر تهران واقع شده است. بخش شرقی تهرانپارس به منطقه جوادیه محدود می‌شود، در حالی که بخش غربی آن در محدوده دردشت قرار دارد.

سرخه حصار مرز جنوبی این محله است. تهرانپارس دارای دسترسی آسان به مترو، اتوبوس و بزرگراه‌ها است و برای ساکنان این منطقه حمل و نقل عمومی و تردد با خودرو آسان است. اتوبان شهید یاسینی در جنوب، اتوبان شهید باقری در غرب و اتوبان شهید حاج قاسم سلیمانی در شمال و شرق محدوده‌ی تهرانپارس قرار دارند. سه‌ راه تهرانپارس نیز در تقاطع خیابان تیرانداز قرار دارد و جنوبی‌ترین بخش این محله را تشکیل می‌دهد.

خرید آپارتمان در تهرانپارس

مهمترین خیابان و میدان‌های تهرانپارس کدامند؟

محله تهرانپارس دارای 60 کوچه اصلی است که در بخش‌های شرقی و غربی آن قرار دارند. خیابان دماوند تا بزرگراه زین‌الدین محدوده شماره‌های زوج خیابان‌ها را شامل می‌شود، در حالی که خیابان‌های عمودی با شماره‌های فرد از 103 تا 139 وجود دارند. بلوار اصلی تهرانپارس از فلکه چهارم شروع شده و تا سه‌راه تهرانپارس، به نام خیابان تیرانداز آرش، ادامه دارد. همچنین، خیابان‌های عمودی شامل خیابان‌های کادوس، عادل، زرین، رشید، رستم، گیو و پارسیان است. محله تهرانپارس دارای چهار فلکه است و خیابان تیرانداز از نقاط تجاری مهم این منطقه به شمار می‌رود.

  • فلکه اول تهرانپارس در منطقه 8 تهران قرار دارد و به نام فلکه قمر بنی هاشم شناخته می‌شود.
  • فلکه دوم تهرانپارس در منطقه 4 تهران واقع شده و به چهارراه اشراق معروف است.
  • فلکه سوم تهرانپارس نیز در منطقه 4 تهران قرار دارد و به فلکه سجادیه تغییر نام یافته است.
  • فلکه چهارم تهرانپارس پس از ساخت بزرگراه شهید زین‌الدین تخریب و از بین رفت.

با توجه به عبور بزرگراه رسالت و تلاقی خیابان تیرانداز، فلکه چهارم به تقاطع تیرانداز شناخته می‌شود؛ در این محله مراکز خرید، رستوران‌ها و بانک‌های بیشتری در دسترس عموم قرار دارد. به طور کل تهرانپارس غربی ظاهری مدرن‌تر و خانه‌هایی به نسبت گران‌تر از تهرانپارس شرقی دارد. در مقابل تهرانپارس شرقی کوچک‌تر و خلوت‌تر بوده و ترافیک آن کمتر است.

دسترسی به تهرانپارس

این محله از لحاظ دسترسی بسیار خوب است. تهرانپارس بین چند بزرگراه اصلی شهر قرار گرفته است. علاوه بر آن خیابان‌کشی مدرن این محله باعث شده تا حمل و نقل با سرعت بیشتری انجام گیرد. این منطقه در طرح ترافیک زوج و فرد قرار ندارد و به راحتی می‌توان از اتومبیل استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی:  فرصت ویژه خرید آپارتمان در فاز 3 مهرشهر کرج

با این وجود خطوط مترو فرهنگسرا، شهید باقری و تهرانپارس باعث شده تا رفت و آمد به این محله بسیار راحت‌تر انجام شود. ویژگی دسترسی برای خرید آپارتمان در تهرانپارس بسیار مهم است.

همچنین از نزدیک‌ترین خطوط اتوبوس و بی‌آرتی به این محله می‌توان به خط تندرو چهار راه تهرانپارس به پایانه آزادی، خط اتوبوس چهارراه تهرانپارس به میدان رسالت، خط پایانه علم و صنعت به پایانه افق، خط میدان رسالت به شهرک شهید بهشتی و خط چهارراه تهران‌پارس به شهرک پارس اشاره کرد.

مراکز درمانی محله تهرانپارس

از جمله امکانات درمانی مهم این محله می‌توان به بیمارستان‌های آرش و تهرانپارس اشاره داشت.  مراکز درمانی دیگر در تهرانپارس شامل موارد زیر هستند:

  • مرکز جراحی گلبرگ
  • مرکز درمان سوء مصرف مواد مهیار طب
  • کلینیک دندانپزشکی دکتر رضوی
  • دندانپزشکی دکتر قوامی
  • کلینیک گفتاردرمانی و کاردرمانی مهسا مقدم
  • کلینیک دامپزشکی رنگو

دغدغه نزدیک بودن به مراکز درمانی برای کسانی که قصد خرید آپارتمان در تهرانپارس را دارند؛ کاملا حل شده و این محله مراکز درمانی زیادی را در خود دارد.

 مراکز تفریحی و تجاری تهرانپارس 

تهرانپارس از بهترین مناطق شرق تهران است که در منطقه 4 و 8 شهرداری تهران قرار دارد. این محله که از دو بخش شرقی و غربی تشکیل شده، بهترین مراکز تفریحی تهران را در خود جای‌ داده است که در ادامه بیشتر به معرفی بهترین مکان‌‌های تفریحی تهرانپارس می‌پردازیم. مناطق تفریحی نزدیک به این محله نیز پارک‌های جنگلی‌ یاس، فاطمی، لویزان، سرخه حصار، پارک پلیس و باغ پرندگان است. فرهنگسرای اشراق نیز از فعال‌ترین مکان‌های فرهنگی محله تهرانپارس است که در فلکه دوم واقع شده است.

بهترین مراکز خرید تهرانپارس عبارتند از:

  • مجتمع تجاری سپید
  • مجتمع تجاری پارسیان
  • مجتمع یاس شرق
  • مجتمع تجاری شاپرک
  • مجتمع تجاری نارسیس

قیمت خرید آپارتمان در تهرانپارس

همانطور که گفتیم دلایل زیادی از جمله امکانات رفاهی خوب و قیمت مناسب خانه باعث شده تا افراد بسیاری تمایل به خرید آپارتمان در تهرانپارس را داشته باشند؛ در حال حاضر قیمت هر متر آپارتمان در این محله بین 80 تا 150 میلیون متغیر است؛ برای اطلاع دقیق‌تر از قیمت‌ها، جدول زیر را مشاهده کنید.

متراژ(متر) سن بنا(سال) قیمت هرمترمربع(تومان) قیمت کل(تومان)
147 10 112,000,000 16,000,000,000
172 20 85,000,000 14,000,000,000
145 6 115,000,000 16,000,000,000

 

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «تهرانپارس، محله‌ای در شرقی‌ترین نقطه تهران» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

بهترین محله های تهران برای خرید آپارتمان

تهران به عنوان پایتخت ایران، پرجمعیت‌ترین شهر کشور است. به همین دلیل افراد زیادی متقاضی خر…