فرصت خرید آپارتمان در سهروردی، قلب تهران را از دست ندهید

1
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سهروردی محله‌ای در منطقه 7 تهران است که مجتمع‌های اداری_تجاری زیادی در آن دیده می‌شود. اگر قصد خرید آپارتمان در سهروردی را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
خرید آپارتمان در سهروردی

سهروردی یکی از محله‌های اصیل تهران است که خیابان‌های پهن و زیبایی دارد. این محله در منطقه ۷ شهرداری تهران واقع شده و دسترسی خوبی به پل سیدخندان و میدان هفت تیر دارد. امکانات بالا و دسترسی راحت، باعث شده است که متقاضیان اجاره و خرید آپارتمان در سهروردی بالا باشد. در ادامه این مطلب از دلتامگ، با نکات مهمی برای خرید و اجاره آپارتمان در محله سهروردی آشنا می‌شوید.

محله سهروردی کجاست؟

خیابان سهروردی یکی از مشهورترین و شلوغ‌ترین بخش‌های تهران به شمار می‌آید. این خیابان که درگذشته خیابان فرح نام داشت، در منطقه 7 شهرداری تهران واقع شده است. ابتدای خیابان سهروردی از پل سیدخندان آغاز شده و به خیابان بهار شیراز واقع در بخش باغ صبا ختم می‌شود. جالب است بدانید که خیابان سهروردی دارای سه بخش شمالی، جنوبی و مرکزی است و هر سه بخش آن به‌وسیله ایستگاه مترو مفتح و مترو سهروردی به یکدیگر متصل شده است، در ادامه با ما همراه باشید تا با نکاتی در مورد خرید آپارتمان در سهروردی بیشتر آشنا شوید.

نقشه محله سهروردی

نحوه دسترسی به محله سهروردی

محله سهروردی از سمت شمال به بزرگراه رسالت و پل سیدخندان دسترسی دارد. بزرگراه رسالت، قسمت شرقی و غربی این محله را پوشش می‌دهد. سهروردی از سمت غرب به بزرگراه مدرس ختم می‌شود.

نحوه دسترسی به سهروردی

دسترسی به اکثر خیابان‌های مهم از مزیت‌های این محله است و باعث بالا رفتن متقاضیان خرید آپارتمان در سهروردی شده است. به طور کلی دسترسی‌های این محله به این صورت است:

  • از سمت شرق به غرب، به اتوبان رسالت
  • از سمت غرب به شرق، به خیابان جلفا
  • از سمت شمال به جنوب، به خیابان شریعتی

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به محله سهروردی، ایستگاه باغ صبا است. ایستگاه سهروردی و شهید قدوسی در خط ۳ مترو و در محله سهروردی قرار گرفته‌اند. همچنین ایستگاه مترو مصلی و شهید مفتح در خط ۱ مترو هم به این محله نزدیک هستند. این امکانات باعث می‌شود که قرار گرفتن در محدوده ترافیک زوج و فرد چندان به چشم نیاید.

قیمت خرید آپارتمان در سهروردی

نوسان نرخ خرید مسکن و آپارتمان در تهران باعث شده است که هر روز با رقم‌های متفاوتی مواجه شویم. با این حال در حال حاضر میانیگین قیمت هر متر آپارتمان در سهروردی، بین ۹۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان است. در جدول زیر چند نمونه آگهی خرید آپارتمان در سهروردی ارائه شده است.

متراژ بنا سن بنا قیمت هر متر قیمت کل
62 متر نوساز 147.581 میلیون تومان 9.150 میلیارد تومان
80 متر 7 سال 120 میلیون تومان 9.600 میلیارد تومان
130 متر 25 سال 90.769 میلیون تومان 11.800 میلیارد تومان

 قیمت اجاره آپارتمان در سهروردی

قیمت اجاره آپارتمان در سهروردی مثل سایر محله‌های شهر تهران در نوسان است و نمی‌توانیم نرخ ثابتی برای آن تعیین کنیم. در جدول زیر چند نمونه آگهی برای اجاره و رهن آپارتمان در محله سهروردی ارائه شده است.

 

متراژ بنا سن بنا مبلغ ودیعه. مبلغ اجاره ماهیانه
68 متر 14 سال 250 میلیون تومان 14 میلیون تومان
75 متر 35 سال 150 میلیون تومان 12 میلیون تومان
102 متر 5 ساله 1.500 میلیارد تومان
مطلب پیشنهادی:  محله چیذر تهران کجاست؟

بررسی امکانات محله سهروردی

محله سهروردی از امکانات رفاهی و تجاری بسیار زیادی برخوردار است و این امر سبب شده تا بسیاری از ساکنین تهران و شهرهای حومه برای خرید مایحتاج خود اعم از مواد غذایی، پوشاک و لوازم خانه و غیره به این خیابان بیایند. ازاین‌رو، می‌توان گفت که خیابان سهروردی جزو شلوغ‌ترین بخش‌های منطقه هفت تهران محسوب می‌گردد. اگر متقاضی خرید آپارتمان در سهروردی هستید، خوب است که از شرایط این محل مطلع شوید.

امکانات محله سهروردی تهران

پارک اندیشه

پارک اندیشه، یکی از بهترین بخش‌های خیابان سهروردی محسوب می‌شود و دارای طرفداران بسیار زیادی است. شهرداری منطقه هفت، در طراحی و ساخت این پارک سنگ تمام گذاشته و در آن امکانات بسیار زیادی برای مردم قرار داده است. این فضای عالی برای تفریح و سرگرمی، متقاضیان خربد آپارتمان در سهروردی را بالا برده است.

وجود بخش‌های ورزشی در این پارک، سبب شده است تا تمامی افراد در تمامی گروه‌های سنی بتوانند در یک‌هوای مطلوب و منظره‌ای زیبا، ساعتی را به فعالیت‌های تربیت‌بدنی اختصاص دهند. علاوه‌برآن، در این پارک فضاهای سرشار از اسباب‌بازی برای کودکان وجود دارد تا آن‌ها بتوانند در این پارک لذت ببرند. استفاده از این امکانات، یکی از مزیت‌های خرید آپارتمان در سهروردی تهران است.

میدان پالیزی

از دیگر بخش‌های پرطرفدار خیابان سهروردی، میدان پالیزی است. یکی از مهم‌ترین عواملی که سبب شده میدان پالیزی این خیابان شهرت زیادی را به دست آورد، وجود ساختمان و پاساژهای تجاری فراوان در اطراف آن است. در میدان پالیزی خیابان سهروردی، تعداد بسیار زیادی فروشگاه و مغازه کوچک و بزرگ متنوع با کالاهای رنگارنگ و متنوع وجود دارد تا تمامی افراد بتوانند خرید خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

در این قسمت، ساختمان‌های اداری زیادی وجود دارد که باعث شده است شاغلین برای نزدیکی به محل کار، به اجاره یا خرید آپارتمان در سهروردی روی بیاورند.

مرکز تجاری اندیشه 

خوشبختانه صاحبان هر نوع کسب‌وکاری در خیابان سهروردی، اقدام به تأسیس فروشگاه نموده‌اند تا بازدیدکنندگان بتوانند تمامی مایحتاج خود را از شیر مرغ تا جان آدمی زاد را در این خیابان تهیه کنند. مرکز خرید اندیشه در میدان پالیزی، یکی از جذاب‌ترین مکان‌های تجاری این محدوده است.

مرکز تجاری اندیشه در سهروردی

پارکینگ‌های عمومی

خیابان سهروردی، از امکانات بسیار خوبی نظیر پارکینگ‌های عمومی، پارک‌های تفریحی و فضای سبز، سیستم حمل‌ونقل عمومی و مترو برخوردار است. ازاین‌رو، شما می‌توانید با استفاده از مترو تمامی بخش‌های این خیابان را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه و کمتر از چند دقیقه طی کنید.

سخن پایانی

منطقه ۷ تهران و محله سهروردی از قدیم مرکز توجه خریداران ملک و ساکنین قدیمی شهر بوده است. فراوانی مراکز خرید و رستوران‌های این محل، ساکنین محله‌های دور و نزدیک را به سهروردی می‌کشاند. با خرید آپارتمان در سهروردی، زندگی در این محل اصیل و با امکانات را تجربه می‌کنید.

 

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «سهروردی جنوبی، محله‌ای با بافت تجاری» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله اقدسیه تهران + قیمت خرید آپارتمان

محله اقدسیه تهران به دلیل همجواری با کاخ نیاوران، مورد توجه بسیاری از ثروتمندان قرار گرفته…