تلاش دولت برای کنترل بازار اجاره بها

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جلسه سامان‌دهی بازار اجاره مسکن روز گذشته به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد و پیشنهاد‌های وزارت راه و شهرسازی برای سامان‌دهی بازار اجاره مسکن و کمک‌های حمایتی دولت و ارائه تسهیلات بانکی به متقاضیان واجد شرایط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
جلسه سامان‌دهی بازار اجاره مسکن روز گذشته به ریاست معاون اول

به گزارش دلتا مگ به نقل از فارس، محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه، به اقدامات و برنامه‌های دولت برای آرامش بازار اجاره مسکن اشاره کرد و نسبت به سامان دهی بازار اجاره مسکن تاکید داشت.

وی در ادامه گفت: کمک‌های حمایتی و پرداختی ودیعه مسکن به افراد واجد شرایط به ویژه بخشی از جامعه که در تهیه مسکن دچار مشکلات اساسی هستند، متمرکز می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور می‌گوید: با کمک دستگاه‌های نظارتی باید تمامی مصوبات هیات دولت و ستاد تنظیم بازار در خصوص نظارت بر نحوه تغییر قیمت‌ها در بازار اجاره مسکن و همچنین عملکرد بنگاه‌ها و مشاوران ملکی با دقت پیگیری شود.

همچنین در این جلسه رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: سقف تسهیلات ودیعه اجاره مسکن و اسکان موقت به خانوارهای واجد شرایط در سال جاری تا ۴ برابر افزایش یافته و کمک‌های تسهیلاتی و حمایتی دولت به گونه‌ای تنظیم شده است که بدون تحریک بازار مسکن کمک‌های دولت در اختیار مستاجرین قرار گیرد.

جلسه سامان‌دهی بازار اجاره مسکن روز گذشته به ریاست معاون اول

وی ادامه داد: طبق مصوبه شورای پول و اعتبار تسهیلات بانکی به متقاضیان واجد شرایط در تهران به ۱۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها به ۷۰ میلیون تومان و در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر هم به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مطلب پیشنهادی:  چقدر از درآمد مردم صرف اجاره بها می‌شود؟

در این جلسه مقرر شد برای نظارت بیشتر بر اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار در خصوص تعیین سقف برای افزایش اجاره‌بها تا ۲۵ درصد برای تهران، ۲۰درصد در کلان‌شهرهای بالای یک میلیون نفر و ۱۵ درصد برای سایر شهرها؛ تمهیدات قانونی جهت برخورد با متخلفان اندیشیده شود.

همچنین اعضای این جلسه بر ثبت اجاره‌نامه‌های رسمی با قابلیت پیگیری حقوقی در بنگاه‌های مسکن، الزام به داشتن کد رهگیری برای مشاوران املاک و همچنین تشدید نظارت‌ها توسط سازمان‌های نظارتی در راستای اجرای دقیق مصوبات ستاد تنظیم بازار برای رعایت سقف افزایش اجاره‌بهای مسکن در کشور تاکید کردند.

مطالعه بیشتر: مطلب «اقساط 11 میلیونی وام خرید مسکن!» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …

پیشنهاد سردبیر

مهارت نرم

مهارت نرم چیست؟

خالقان اصطلاح مهارت های نرم فکر نمی کردند روزی برسد که این مهارت ها …

تبلیغات

مطالب پیشنهادی

برای مشاهده آگهی های ملکی یوسف آباد
یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

آگهی های خریدآگهی های اجاره