اقساط 11 میلیونی وام خرید مسکن!

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در حالی وزیر راه و شهرسازی از ارائه پیشنهاد افزایش وام خرید مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان خبر داده که بررسی‌ها نشان می‌دهد، اقساط این تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد و مدت بازپرداخت ۱۲ ساله به حدود ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌رسد.
تسهیلات

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرآنلاین، مصطفی‌قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه ما ازدولت بابت این‌که تسهیلات 700 میلیونی برای خرید خانه می‌خواهد فراهم کند، ممنون هستیم اما در این رابطه باید چند نکته را مدنظر قرار داد.

او در خصوص پرداخت این تسهیلات عنوان کرد: در این رابطه لازم است که ۸۰ درصد قیمت کارشناسی یک خانه را به نفری که می‌خواهد خانه بخرد، وام دهند؛ آن هم با کارمزد ۴ درصد با بازپرداخت بالای 20 سال، بدهد.

بر اساس گفته رییس اتحادیه مشاوران املاک، اگر تناسبی بین اقساط وام که احتمالا ۱۱ میلیون تومان خواهد بود با درآمد مردم وجود نداشته باشد، این وام هیچ اثرگذاری‌ نخواهد داشت. این هشدار باید به دولت داده شود که تناسبی بین رقم اقساط و درآمد افراد وجود داشته باشد.

اقساط تسهیلات 700 میلیونی وام مسکن

خسروی با انتقاد با اقساط 11 میلیونی وام مسکن، عنوان کرد: وام ۷۰۰ میلیون تومانی باید با کارمزد ۴ درصد و ۲۰، ۲۵ ساله باشد؛ وگرنه این تسهیلات فقط یک دام خواهد بود و کسی هم این وام را نمی‌گیرد.

مطلب پیشنهادی:  قیمت فروش آپارتمان نوساز در تهران چقدر است؟

رییس اتحادیه مشاوران املاک عنوان می‌کند: در حال حاضر خانه یک میلیارد تومانی هم در تهران وجود دارد. این وام ۷۰۰ تومانی می‌تواند ۷۰ درصد قیمت خانه را بپوشاند؛ اما نه این‌که فرد بخواهد ماهی ۱۱ میلیون تومان قسط وام را بدهد.

گفتنی است؛ طبق محاسبات، اقساط تسهیلات ۷۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۸درصد و مدت بازپرداخت ۱۲ ساله به حدود ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌رسد؛ این در شرایطی است که بسیاری از اقشار جامعه توان پرداخت چنین تسهیلاتی را ندارند.

مطالعه بیشتر: مطلب «محروم‌ترین استان‌های کشور در بخش مسکن را بشناسید» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …