نکات مهم در خرید خانه ویلایی

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در خرید هر ملک مسکونی یا تجاری نکاتی وجود دارند که باید به آن‌ها دقت کرد که از جمله می‌توان به امکانات ملک، مسائل حقوقی و برخی موارد دیگر اشاره کرد.
نکات مهم در خرید خانه ویلایی

بسیاری از افراد خانه‌های ویلایی را به واحدهای آپارتمانی ترجیح می‌دهند. عواملی مانند آرامش، حس امنیت، حفظ حریم خصوصی و امکان بازدهی بیشتر سرمایه نسبت به سایر سرمایه‌گذاری‌ها؛ از جمله مهم‌ترین دلایل آن‌ها است. اگر شما هم جزو متقاضیان خرید خانه ویلایی هستید، بهتر است قبل از اقدام، با نکات مهم خرید خانه ویلایی آشنا شوید.

آینده‌نگری در خصوص زمان فروش ملک

اولین نکته صرفا مربوط به خرید خانه ویلایی نبوده و در مورد خرید هر نوع ملکی صدق می‌کند و آن، فکر کردن به زمان فروش ملک است. شاید با خود فکر کنید که قصد شما از خرید خانه ویلایی سکونت بلندمدت در آن است. اما نباید این مسئله را فراموش کرد که ملک یک دارایی است که هر زمان ممکن است قصد فروش آن را داشته باشید. بنابراین قبل از خرید بهتر است کمی آینده‌نگری کرده و همانند فردی که قصد سرمایه‌گذاری دارد فکر کنید و به زمان فروش ملک نیز توجه کنید.

آینده‌نگری در خصوص زمان فروش ملک

میزان استهلاک و ماندگاری ملک

معمولا افراد خانه ویلایی را برای استفاده شخصی، خریداری می‌کنند. بنابراین ابتدا باید ببینید که میزان استهلاک ملک مورد نظر تا چه اندازه بوده و آیا به بازسازی نیاز دارد یا خیر؟ اگر ملکی نیاز به بازسازی داشته باشد، باید قبل از خرید ملک به آن دقت کرد. چرا که هزینه بازسازی نیز به هزینه ملک اضافه خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:  وام اجاره مسکن در سال جدید چقدر است؟

توجه به بر ملک

بر ملک یکی دیگر از نکات مهم خرید خانه ویلایی است. هر اندازه بر ملک بیشتر باشد، ارزش و قیمت ملک نیز بالاتر است. چرا که اینگونه املاک به هنگام نوسازی یا هنگام فروش جذابیت بیشتری خواهند داشت. حتی اگر ملک مورد نظر دارای بر زیادی باشد، این قابلیت وجود دارد که به هنگام نوسازی به فکر ساخت دو آپارتمان بود که بازدهی ساخت‌وساز در آن را بسیار افزایش می‌دهد.

میزان استهلاک و ماندگاری ملک

توجه به تراکم ملک

هر اندازه یک خانه ویلایی تراکم بیشتری داشته باشد، طبیعی است که خواهان بیشتری داشته و ارزش آن بالاتر است. برای نمونه ملکی با تراکم 3، نسبت به ملکی که دارای تراکم 4 یا 5 باشد، خواهان کمتری دارد و برعکس. این مسئله چه به هنگام فروش و چه به هنگام ساخت‌وساز بر روی ارزش ملک تاثیر زیادی دارد.

مطالعه بیشتر: مطلب «بهترین زمان برای خرید ملک» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

آیا با گرفتن اسکرین شات مجازات می‌شوید؟

همان‌طور که می‌دانید جرایمی که در دنیای تکنولوژی انجام می‌شود اغلب با موبایل و کامپیوتر و …