بهترین زمان برای خرید ملک

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عامل زمان در سرمایه‌گذاری، فاکتور بسیار مهمی تلقی می‌شود. در بسیاری از مواقع این زمان ورود و خروج از بازار است که موفقیت در سرمایه‌گذاری را مشخص خواهد کرد.
بهترین زمان برای خرید ملک

خریداران ملک به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول افرادی هستند که ملک را برای استفاده شخصی خریداری کرده و گروه دیگر سرمایه‌گذارانی هستند که بیشتر به دنبال کسب سود از انجام این کار هستند. اما بطور کلی در هر گروهی که باشید، یک سوال مهم همیشه در ذهن شما وجود دارد. اینکه بهترین زمان خرید ملک چه زمانی است؟

معمولا افرادی که برای استفاده شخصی قصد خرید را دارند؛ یا مستاجر بوده یا آنکه برای پیدا کردن ملک مناسب‌تر دست به خرید می‌زنند. اما سرمایه‌گذاران، بیشتر به دنبال بیشینه کردن سود خود از طریق خرید و فروش ملک هستند. در این مطلب قصد داریم تا بر اساس دوره‌های زمانی مشخص، به این سوال پاسخ دهیم که بهترین زمان خرید ملک برای خریداران شخصی و سرمایه‌گذاران چه زمانی است. پس اگر جزء این دو گروه هستید، تا پایان این گزارش با ما همراه باشید.

خرید ملک

بهترین زمان خرید ملک برای استفاده شخصی

بهترین زمان خرید مسکن برای استفاده شخصی، زمانی است که خریدار پول کافی را در اختیار داشته باشد و فارغ از وضعیت بازار و شرایط آن باید دست به خرید بزند. خریداران واقعی که صرفا به دنبال استفاده شخصی از ملک هستند، ممکن است با سال‌ها پس‌انداز خود منتظر خرید خانه بوده باشند و هر گونه تعلل یا ریسکی ممکن است منجر به از دست رفتن فرصت خرید برای آنها شود. بنا به دلایل مختلف، خریداران شخصی باید در هر دوره زمانی و فارغ از وضعیت بازار، در صورت دارا بودن شرایط دست به خرید بزنند و نباید منتظر کاهش قیمت‌ها یا موارد دیگر باشند.

مطلب پیشنهادی:  آیا دریافت حق طلاق به جای مهریه امکان دارد؟

بهترین زمان خرید ملک برای استفاده شخصی

بهترین زمان خرید ملک برای سرمایه گذاران

بهترین زمان برای خرید ملک جهت سرمایه‌گذاری، ابتدای دوره رونق خواهد بود. زیرا به فاصله زمانی کمی، قیمت‌ها به یکباره جهش بسیار زیادی را تجربه خواهند کرد. همچنین ممکن است سرمایه فرد چندین برابر شود. در مقابل ورود سرمایه‌گذاران به بازار در سایر دوران‌ها، آنها را با ریسک خواب سرمایه مواجه خواهد کرد. چرا که امکان دارد سرمایه آنها به مدت طولانی بازدهی بسیار کمی را داشته باشد و نسبت به تورم یا سایر بازارها دچار زیان شوند.

البته ریسک خواب سرمایه در هر کدام از دوران‌ها می‌تواند متفاوت باشد. برای نمونه این ریسک در دوران گذار از رکود به رونق نسبت به دوران رکود معمولا کمتر است.

مطالعه بیشتر: مطلب «همه چیز درباره تجمیع املاک و شرایط آن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

بیش از یک دهه تاخیر در تحویل مسکن مهر پردیس

مالکین واحدهای مسکونی مسکن مهر در فاز 11 زون 2 شهر پردیس با اشاره به پیگیری‌های مکرر برای …