نماینده مجلس: افزایش نرخ اجاره‌بها در تهران نگران‌کننده است

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اجاره بهای مسکن ۳۰۰ الی ۴۰۰ درصد افزایش داشته است و رقم‌های تعیین شده اجاره بهای مسکن در تهران بسیار نگران‌کننده است.
اجاره بها

در چند سال اخیر به سبب شیوع کرونا و رشد فزآینده قیمت‌ها، بازار رهن و اجاره مسکن، وضعیت نابسامانی پیدا کرد. در همین راستا دولت تلاش می‌کند با تصویب و ابلاغ بخش‌نامه‌ها و مصوبه‌های مختلف به این بازار متلاطم سامان دهد.

تصویب و ابلاغ بخش‌نامه‌هایی مبنی بر تمدید خودکار اجاره‌نامه‌ها و ممانعت از افزایش بی قید و شرط اجاره‌بها از جمله برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی طی این مدت بوده که در سال جاری هم این مصوبه تمدید و به استان‌ها ابلاغ شد.

سید البرز حسینی عضو کمیسیون عمران مجلس در این رابطه می‌گوید که دولت به صورت دستوری تأکید داشته که اجاره‌بهای مسکن ۲۵ درصد اضافه شود اما مکانیزم و تضامین اجرایی آن به هیچ وجه دیده نشده است.

او در ادامه با اعلام این موضوع که ما قانونی درباره تعیین اجاره بهای مسکن در کشور نداریم، ابراز داشت: دولت به صورت دستوری تاکید داشته که اجاره‌بهای مسکن ۲۵ درصد اضافه شود اما مکانیزم و تضامین اجرایی آن به هیچ وجه دیده نشده و نظارتی بر تعیین اجاره بهای مسکن از سوی مسئولین صورت نمی‌گیرد.

مطلب پیشنهادی:  قول وزیر راه برای مسکن اقشار کم درآمد

قیمت اجاره بهای مسکن در تهران

حسینی با تاکید بر اینکه اجاره بهای مسکن ۳۰۰ الی ۴۰۰ درصد افزایش داشته است، گفت: رقم‌های تعیین شده اجاره بهای مسکن در تهران بسیار نگران‌کننده است. متاسفانه هیچ قاعده‌ای نسبت به این موضوع وجود ندارد.

او در پایان سخنان خود گفت: اجاره بهای مسکن به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم تبدیل شده است اما این شوک تورمی درباره اجاره بهای مسکن نمی‌توان با هیچ چیزی کنترل کرد.

در پایان گفتنی است که سقف افزایش اجاره بهای مسکن در سال ۱۴۰1، در تهران حداکثر ۲۵ درصد، کلان‌شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد به تعیین شد.

مطالعه بیشتر: مطلب «خبر خوش برای مستاجران؛ وام ودیعه مسکن 100 میلیون تومان شد» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …