همه چیز درباره تهاتر ملک

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از نکات مهم در تهاتر، سود دو طرفه است. در واقع تهاتری می‌تواند موفق شود که برای طرفین، سود به همراه داشته باشد.
همه چیز درباره تهاتر ملک

یکی از روش‌های انجام معاملات ملکی، تهاتر ملک است. در تهاتر ملک باید نکاتی رعایت شود تا از ضررهای احتمالی پیشگیری شود. برای آشنایی با این نکات، با دلتا مگ همراه باشید.

تهاتر یا معاوضه در بازارهای مختلف مرسوم است اما برای انجام آن در بازار مسکن باید کمی حساس‌تر باشید. زیرا معامله ملک کار پیچیده‌تر و ریسک‌پذیرتری است. همچنین اینگونه معاملات، مسائل حقوقی مختلفی دارد که حساسیت کار را افزایش می‌دهد.

منظور از تهاتر املاک چیست؟

تهاتر به مبادله کالا به کالا گفته می‌شود که حالت‌های مختلفی دارد. یکی از این حالات، معاوضه است. یعنی زمانی که شما تصمیم دارید ملکی را به فروش برسانید تا ملک دیگری را بخرید. در این حالت اگر گزینه‌ منطقی‌تری برای تهاتر وجود داشته باشد، بهتر است از این راهکار استفاده کنید.

منظور از تهاتر املاک چیست؟

افزایش سرعت در انجام معاملات با تهاتر

یکی از مزایای تهاتر املاک بالا رفتن سرعت انجام معاملات است. در خرید و فروش عادی، ابتدا باید برای ملک خود مشتری پیدا کرده و ملک را به فروش برسانید، سپس باید ملک موردنظر خود را پیدا کرده و آن را بخرید. این فرایند کار زمان‌بری است. اما در حالت تهاتر به جای اینکه با دو نفر به تفاهم برسید، با یک فرد به تفاهم می‌رسید. در این حالت دو قرارداد عقد می‌‌شود که شما در یک قرارداد خریدار و در قرارداد دیگر فروشنده هستید. به این ترتیب صرفه‌جویی چشمگیری در زمان انجام شده و معامله شما زودتر به سرانجام می‌رسد.

مطلب پیشنهادی:  قوانین و مقررات بالکن در آپارتمان‌‌ها

کاهش ریسک خرید و فروش با معاوضه ملک

در حالت عادی برای فروش ملک باید خریدار را پیدا کرده و او را منتظر نگه دارید. سپس باید ملک دیگری پیدا کرده و با فروشنده به تفاهم برسید. این پیچیدگی‌ها زمان‌بر و خسته کننده است. در نتیجه اگر می‌خواهید دچار این پیچیدگی‌ها نشوید، بهتر است به انجام معاوضه یا تهاتر در این شرایط فکر کنید، چرا که این کار به نفع شما است.

کاهش ریسک خرید و فروش با معاوضه ملک

از نکات مهم دیگر در تهاتر املاک، کارشناسی هر دو ملک است. یعنی باید هر دو ملک به درستی و با دقت کارشناسی شوند تا قیمت منطقی آنها مشخص شود تا هیچ کدام از طرفین متضرر نشوند. فردی که کار کارشناسی ملک را انجام می‌دهد؛ باید دلایل کافی برای قیمت ملک مورد نظر داشته باشد و این امر ممکن نیست مگر اینکه کارشناسی قیمت ملک را به صورت اصولی و تخصصی بلد باشد.

مطالعه بیشتر: مطلب «سرمایه گذاری در املاک و راه‌های آن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

آیا با گرفتن اسکرین شات مجازات می‌شوید؟

همان‌طور که می‌دانید جرایمی که در دنیای تکنولوژی انجام می‌شود اغلب با موبایل و کامپیوتر و …