خبر خوش برای مستاجران؛ وام ودیعه مسکن 100 میلیون تومان شد

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: افزایش تسهیلات کمک ودیعه مسکن به 100 میلیون تومان در شورای پول و اعتبار تصویب شد.
بازار املاک کشور

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرگزاری مهر، مصطفی قمری وفا، مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی در صفحه خود در فضای مجازی از تصویب افزایش تسهیلات کمک ودیعه مسکن بر اساس مصوبه اصلاحی امروز شورای پول و اعتبار خبر داد.

وی با تأکید بر 5 ساله بودن دوره بازپرداخت، مبلغ این تسهیلات را در تهران ۱۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۷۰ میلیون تومان و در شهرهای بالای به ۲۰۰ هزار نفر هم به ۴۰ میلیون تومان اعلام کرد.

لازم به ذکر است پیش از این رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از بررسی افزایش وام ودیعه مسکن به ۱۰۰ میلیون برای مستأجران تهرانی در جلسه امروز شورای پول و اعتبار خبر داده بود.

کنترل بازار اجاره

رستم قاسمی وزیر راه و گفته بود: در جلسه شورای پول و اعتبار این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد. یکی دو روز دیگر رقم آن اعلام خواهد شد که آیا با افزایش این وام به ۱۰۰ میلیون تومان در تهران برای مستأجران موافقت شده است یا خیر.

گفتنی است که اخیرا دولت سقف افزایش اجاره بها را 25 درصد در تهران و 15 درصد در سایر شهرها اعلام کرده است. اما آمارهای رسمی از رشد اجاره‌بها به مراتب بیش از این مقدار در دو سال گذشته که چنین محدودیتی توسط دولت پیش‌بینی شده بود، نشان می‌دهد موجران خود را ملزم به تبعیت از این مداخله دستوری در بازار اجاره مسکن نمی‌دانند.

مطلب پیشنهادی:  نگاهی به عوامل تسکین‌دهنده بازار اجاره

اما مسئولین تاکید می‌کنند هربنگاه یا آژانس املاکی که از قانون اعلام شده تخطی کند، تخلف انجام داده است که تعزیرات پیگیر موضوع و با آن برخورد قاطع می‌کند. همچنین قرارداد‌ها باید در سامانه املاک تنظیم و ثبت شود و نباید مازاد بر مبلغ اعلام شده باشد.

مطالعه بیشتر: مطلب «فقط در 5 درصد بافت فرسوده نوسازی شد» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…