سازمان تعزیرات: با صاحبخانه‌های متخلف برخورد خواهد شد

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تأکید کرده است که با کسانی مستأجران را مجبور به پرداخت هزینه گزاف اجاره‌بها کنند، برخورد خواهد شد.
مسکن مستاجران

به گزارش دلتا مگ به نقل از تسنیم، اخیراً ستاد تنظیم بازار، سقف افزایش اجاره مسکن در تهران و سایر شهرها را برای سال ۱۴۰1 تعیین کرد. بر اساس آن سقف اجاره بها در تهران حداکثر ۲۵ درصد، کلان‌شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد به اعلام کرد.

با وجود اینکه چند سالی است که دولت اقدام به تعیین سقف اجاره بها کرده است اما هر سال شاهد این هستیم که بسیاری از مستأجران عنوان می‌کنند که صاحب‌خانه‌ها این سقف را رعایت نمی‌کنند. حتی سال گذشته برخی از رسانه‌ها اعلام کردند سقف اجاره بها نسبت به سال 99 در برخی از موارد حتی تا 100 درصد نیز افزایش پیدا کرده است.

مستاجران تاکید دارند که نظارت بر موضوع سقف اجاره بها در طول این چند سال موفقیت آمیز نبوده است. اخیرا سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرده است که صاحبخانه‌هایی که قرارداد سال گذشته مسکن خود را بیش از ۲۵ درصد افزایش دهند، جریمه خواهند شد.

مسکن مستاجران

محمدعلی اسفنانی در این رابطه گفته است که تا پیش از این، برخورد تعزیراتی با گرانی اجاره بها وجود نداشت. سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تأکید کرده است که با کسانی که در حیطه مسکن مستأجران را مجبور به پرداخت هزینه گزاف می‌کنند، برخورد خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:  پیامد عدم پرداخت تسهیلات

او گفته است که هر مبلغی که سال گذشته موردتوافق طرفین بوده، مبنایی برای افزایش قیمت است. او در پاسخ به این سؤال که جریمه صاحب‌خانه‌های متخلف چقدر تعیین شده است، توضیح داد: اگر صاحب‌خانه‌ای قراردادی با بیش از سقف تعیین شده، لحاظ کند گران‌فروشی کرده است و اگر رقمی بیش از ۲۵ درصد اخذ کند، مبلغ مازاد گران‌فروشی محسوب می‌شود.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پایان یادآور شد: گران‌فروشی جریمه‌های مشخص دارد و در صورت تصویب نهایی و طی شدن روند اجرایی مصوبه افزایش اختیارات تعزیرات، جریمه‌های مذکور پنج برابر می‌شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «خرید آپارتمان در شهرک شهید خرازی و ویژگی آن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…