رشد احتمالی معاملات ملکی در آخرین ماه بهار

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش تعداد فایل‌های فروش آپارتمان در تهران طی دو روز سپری شده از هفته جاری برای واسطه‌های ملکی نشانه‌ای از رشد احتمالی معاملات ملکی در آخرین ماه بهار تلقی می‌شود.
فایل های فروش آپارتمان در تهران

به گزارش دلتا مگ به نقل از دنیای اقتصاد، سرعت رشد تعداد فروشنده‌های حاضر در بازار مسکن بهار امسال چندان زیاد نیست اما رصد بازارهای نیازمندی‌های آنلاین که آگهی‌های فروش ملک را منتشر می‌کنند، نشان می‌دهد روند افزایش تعداد فروشنده‌ها طی دو ماه اخیر ادامه‌دار بوده است.

این موضوع نشان می‌دهد فروشنده‌های بازار مسکن که قصدشان برای معامله جدی است، رفته رفته خود را برای ورود به فصل طلایی نقل و انتقالات ملکی یعنی تابستان آماده می‌کنند.

با این حال اولین علامت رشد احتمالی معاملات در بازار مسکن به شکل افزایش تعداد فروشنده‌های حاضر در بازار و در واقع افزایش تعداد فایل‌های فروش در هفته جاری دریافت شده است.

این موضوع در حالی است که یکی از نمایندگان مجلس نسبت به ضرب آهنگ تولید مسکن انتقاد کرده است. عادل نجف‌زاده عضو کمیسیون عمران مجلس گفته است: دولت علی‌رغم خیز بلندی که در اوایل کار داشت، اما الان ضرب آهنگ کار در تولید مسکن به شدت کُند است و بسیاری از شهرها و استان‌ها هنوز به مرحله تامین زمین نرسیدند که باعث شده التهاب در بازار مسکن بیشتر شود.

فایل های فروش آپارتمان در تهران

نماینده مردم خوی در مجلس تصریح کرد: فضای بازار، فضای عرضه و تقاضا است اما به اندازه کافی عرضه نداریم. وی با ابراز تاسف گفت که عدم همراهی بانک‌ها و عدم توجه استراتژیک وزارت راه به مسکن، باعث کُندی ساخت مسکن ملی شده است.

مطلب پیشنهادی:  اعلام سقف پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

نجف زاده با بیان اینکه تولید یک میلیون مسکن در سال، التهاب بازار را کاهش می‌دهد، گفت: اخذ مالیات بر خانه‌های خالی که با وجود تصویب در مجلس هنوز سازوکار آن در دولت تعریف نشده است اما اگر اجرایی شود، موثر خواهد بود. همچنین در بحث سیمان، آهن و میلگرد هنوز دچار مشکل هستیم که همه این موارد باید در کنار هم ساماندهی شود تا هم تولید مسکن رخ دهد و هم نظارت بر اجاره بها صورت بگیرد.

مطالعه بیشتر: مطلب «خرید آپارتمان در شهرک شهید خرازی و ویژگی آن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

ثبت آگهی ملکی در سراسر ایران رایگان شد!

دلتا اولین سایت تخصصی ملکی ایران است؛ که امکان ثبت هر گونه آگهی ملکی را برای شما کاربر گرا…