صفر تا صد محله چیتگر تهران

دیدگاه‌ها برای صفر تا صد محله چیتگر تهران بسته هستند
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در گذشته بسیاری از ساکنان تهران حتی نمی‌دانستند که منطقه چیتگر تهران کجاست اما اکنون به لطف وجود پروژه‌های عظیمی نظیر ایران مال، آسمان خراش‌های پرتعداد و همچنین جاذبه‌های گردشگری فراوان، کمتر کسی را می توان یافت که نام منطقه چیتگر را نشنیده باشد.
محله چیتگر

محله چیتگر، محله‌ای در شمال غرب تهران و منطقه 22 شهرداری است. این محله به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. چیتگر شمالی از سمت شمال به اتوبان شهید همت و از سمت جنوب به بزرگراه شهید لشکری، از سمت شرق به شهرک راه آهن و از سمت غرب به شهرک کارمندان شهرداری  متصل می‌شود.

خرید آپارتمان در تهران

محله چیتگر تهران کجاست؟

چیتگر در مجاورت محله‌های وردآورد، شهرک دانشگاه تهران، شهرک سینمایی غزالی، چیتگر شمالی و شهرک شهرداری قرار گرفته است. چیتگر به علت داشتن موقعیت مکانی خوب و آب و هوای عالی، محله مناسبی برای خرید آپارتمان است. همچنین اگر قصد سرمایه گذاری دارید، این منطقه گزینه مناسبی برای شماست.

خرید آپارتمان در چیتگر

آب و هوای چیتگر

محله چیتگر با توجه به موقعیت جغرافیایی در شمال غرب تهران، دارای آب و هوای سالم تری به نسبت بقیه مناطق تهران است. این منطقه دارای 1300 هکتار فضای سبز است؛ که به این منطقه آب و هوای پاک بخشیده. وجود دریاچه چیتگر در این محله، باعث خنک‌تر شدن آن نسبت به بقیه مناطق شده است.

تاریخچه محله چیتگر تهران

در گذشته زمین‌های چیتگر تهران متعلق به خانواده فرمانفرمایان و فیروزگر بود که بعد از انقلاب این زمین‌ها به سازمان زمین شهری واگذار شد. با گذشت زمان و مهاجرت افراد به غرب تهران این محله به مشکل ترافیک برخورد؛ از این رو مسئولان دولتی تصمیم گرفتند این منطقه را به شهر تهران اضافه کنند و محله‌ای جدید به نام محله چیتگر تاسیس کنند.

چیتگر را نمی‌توان جزو محله‌های قدیمی تهران نامید. این منطقه به شهرک‌های جدید و مدرنش معروف و از ساختمان‌های نوساز و برج‌های بلند قامت تشکیل شده است. همچنین این منطقه به دلیل جاذبه‌های گردشگری خود مانند جنگل و دریاچه دارای آب و هوایی بسیار دلپذیر بوده و نسبت به مناطق دیگر تهران از آلودگی کم‌تری هم برخوردار است.

دسترسی چیتگر

محله چیتگر در منطقه 22 تهران قرار دارد. این محله از سمت شمال به اتوبان همدانی، از جنوب به آزادراه تهران کرج، از شرق به بزرگراه آزادگان، از غرب به پیکان شهر و آزادشهر محدود می‌شود و در نتیجه دسترسی بسیار خوبی دارد.

ایستگاه مترو ایران خودرو، نزدیک ترین ایستگاه به محله چیتگر است. در طرف دیگر دریاچه چیتگر نیز ایستگاهی با نام دریاچه وجود دارد که دسترسی راحت به خود دریاچه چیتگر را به شما می‌دهد. با خودروهای شخصی می‌توانید از هر سمتی به راحتی به این منطقه دسترسی داشته باشید؛ همچنین در این محله اتوبوس‌ها و تاکسی‌های زیادی برای رفت و آمد به مناطق مختلف تهران وجود دارد.

مطلب پیشنهادی:  برای خرید آپارتمان در زعفرانیه چقدر بودجه نیاز است؟

بهترین محله‌های اطراف چیتگر

در ادامه، به معرفی بهترین و پرطرفدارترین محله‌های اطراف چیتگر می‌پردازیم؛ که دسترسی و امکانات خوبی دارند.

بلوار کوهک

دسترسی عالی به مترو چیتگر، دسترسی به پارک چیتگر جزو اولویت‌های انتخاب این منطقه است و افراد زیادی به دلیل دسترسی عالی این منطقه برای خرید آپارتمان اقدام می‌کنند.

شرق آزادگان

وجود فضای آرام از مولفه‌های اصلی این محله است. اگر فردی اولویت زندگی‌اش ارامش و خلوتی باشد می تواند این محیط را برای زندگی انتخاب کند.

اتوبان خرازی

در حال ساخت بودن این محله و وجود برج های رو به رشد و مدرن، این منطقه را برای خریداران موقعیت مناسبی کرده است.

غرب دریاچه

وجود ساختمان‌های متعدد مسکونی و تشکیل شهرک‌های مدرن و برج‌هایی با امکانات بالا، این منطقه را جزو  مدرن‌ترین محله‌ها برای زندگی کرده است.

خرگوش دره

این محله در شرق آزادگان قرار دارد و از لحاظ مکانی فاصله زیادی دارد. آرام بودن این محله می تواند انتخاب افرادی باشد که به دنبال مکانی آرام برای زندگی هستند.

شهرک چیتگر

مزیت بزرگ این منطقه در این است که در قلب منطقه 22 واقع شده است و ساکنان آپارتمان‌های این محله می‌توانند در زمان بسیار کمی به معروف‌ترین مراکز تفریحی و تجاری این منطقه مانند: ایران مال، بام لند، دریاچه و پارک جنگلی چیتگر و آبشار تهران دسترسی داشته باشند.

دهکده المپیک

دهکده المپیک یکی از محله‌های محبوب چیتگر برای زندگی است. این محله از محلات قدیمی تهران و منطقه 22 به‌شمار می‌آید؛ با این حال طی دو دهه اخیر تغییرات زیادی در آن به وجود آمده است.

نظرات بسته شده است
بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

بهترین محله های تهران برای خرید آپارتمان

تهران به عنوان پایتخت ایران، پرجمعیت‌ترین شهر کشور است. به همین دلیل افراد زیادی متقاضی خر…