قیمت اجاره خانه و خرید آپارتمان در مهرآباد جنوبی چند؟

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر قصد خرید آپارتمان در مهرآباد جنوبی را دارید ما شما را با امکانات، دسترسی‌ها، قیمت مسکن و ... در این محله بیشتر آشنا خواهیم کرد.
خرید آپارتمان در مهرآباد جنوبی

مهرآباد جنوبی محله‌ای قدیمی در جنوب تهران است و هنوز تا حدی بافت قدیمی و اصیلش را حفظ کرده است. به نظر می‌رسد که به خاطر نزدیکی به فرودگاه، خرید آپارتمان در مهرآباد جنوبی متقاضیان کمی داشته باشد. اما اینطور نیست. مزایای دیگر این محل باعث شده است که همواره افراد زیادی برای خرید و اجاره ملک در آن مشتاق باشند. در ادامه این مطلب از دلتامگ، توضیحات بیشتری در مورد شرایط خرید آپارتمان در محله مهرآباد جنوبی ارائه شده است.

محله مهرآباد جنوبی کجاست؟

مهرآباد جنوبی محله‌ای پر جنب و جوش و زنده در جنوب غربی پایتخت است که در منطقه 9 شهرداری تهران قرار دارد. مهراباد جنوبی جزو محدوده مرکزی پایتخت محسوب می‌شود. این محله از شمال با بزرگراه آیت‌الله سعیدی، از جنوب به خیابان شمشیری، از غرب به خیابان امام محمد باقر، بزرگراه فتح و خیابان عبدالهی منتهی می‌شود. خرید آپارتمان در مهرآباد جنوبی می‌تواند سرمایه‌گذاری خوبی برای آینده شما باشد.

خرید آپارتمان در مهرآباد جنوبی

نقشه محله مهرآباد جنوبی

نقشه زیر نشان دهنده مرزبندی و بخش‌های مهم محله مهرآباد جنوبی است.

تاریخچه محله مهرآباد جنوبی

آنطور که در تاریخچه این محله آمده‌است، قدمت محله مهرآباد تهران به 100 سال گذشته‌بر می‌گردد. این محله امروزه نیز بافت قدیمی خود را حفظ کرده است. به طوری که ساخت برخی از واحدهای مسکونی آن به بیش از 50 سال گذشته برمی‌گردد.

نحوه دسترسی به محله مهرآباد جنوبی

شما با سکونت در این محله از لحاظ دسترسی به حمل و نقل عمومی با مشکل خاصی مواجه نیستید. از سوی دیگر افرادی که قصد استفاده از خودرو شخصی را دارند، لازم است که بدانند این محله در محدوده طرح ترافیک قرار ندارد.

وجود خطوط اتوبوسرانی در خیابان زرند و بزرگراه احمد متوسلیان، دسترسی راحتی را به محله‌های دیگر امکان‌پذیر کرده است. در معابر این محله خطوط تاکسیرانی نیز فعال هستند.

نزدیکترین ایستگاه مترو به محله مهرآباد جنوبی، ایستگاه آزادی است. اگر قصد خرید آپارتمان در مهرآباد جنوبی را دارید باید تمام جوانب را در نظر بگیرید و بر اساس آن تصمیم‌گیری کنید.

نحوه دسترسی به مهرآباد جنوبی

بررسی قیمت خرید آپارتمان در مهرآباد جنوبی

یکی از ویژگی‌های این محله یافتن مسکن با متراژهای بسیار پایین 50 متری تا متراژهای بالای 120 متری است. این ویژگی باعث شده با هر میزان نقدینگی خانه مورد نظر خود را در این محله پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی:  محله شبیری تهران کجاست؟

متوسط قیمت خرید آپارتمان در مهرآباد جنوبی، متری 55 میلیون تومان است. این قیمت‌ باتوجه به سن بنا، موقعیت مکانی، متریال به کار رفته، متراژ، امکانات واحد مسکونی و … متغیر است. در جدول زیر چند نمونه آگهی خرید آپارتمان در محله مهرآباد جنوبی ارائه شده است.

متراژ بنا سن بنا قیمت هر متر قیمت کل
50  متر 10 سال 59.600 میلیون تومان 2.980 میلیارد تومان
90 متر 12 سال 52 میلیون تومان 4.680 میلیارد تومان
135 متر 2 سال 65 میلیون تومان 8.775 میلیارد تومان

بررسی قیمت اجاره آپارتمان در مهرآباد جنوبی

قیمت اجاره آپارتمان در مناطق جنوبی شهر نسبتا معقول است. به همین دلیل دانشجویان و شاغلین ترجیح می‌دهند در این محله‌ها دنبال خانه بگردند. در جدول زیر چند نمونه آگهی اجاره آپارتمان در مهرآباد جنوبی ارائه شده است.

متراژ بنا سن بنا مبلغ ودیعه مبلغ اجاره ماهیانه
50 متر 16 سال 350 میلیون تومان
73 متر 17 سال 120 میلیون تومان 7 میلیون تومان
90 متر 2 سال 300 میلیون تومان 9.500 میلیون تومان

خرید و اجاره آپارتمان در مهرآباد جنوبی

امکانات محله مهرآباد جنوبی

تصور بر این است که محله‌های جنوبی شهر امکانات چندانی برای زندگی و تفریح ندارند. اما در سال‌های اخیر این موضوع کمی تغییر پیدا کرده است. اگر قصد اجاره یا خرید آپارتمان در مهرآباد جنوبی را دارید، باید با تمام امکانات آن آشنا شوید. امکانات محله مهرآباد جنوبی عبارتند از:

  • بیمارستان شریعت رضوی
  • خانه فرهنگ مهرآباد
  • بوستان فتح
  • سرای محله مهرآباد جنوبی
  • بوستان شمشیری
  • مجموعه ورزشی ورزنده

همچنین تعدادی مدرسه و مراکز آموزشی تحت نظارت آموزش و پرورش در این محله قرار گرفته‌اند.

سخن پایانی

با وجود نوسان قیمت ملک، خرید آپارتمان در مهرآباد جنوبی و سایر مناطق شهر تهران نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده است. محله مهرآباد جنوبی دسترسی خوبی به سایر محله‌های قدیمی شهر و حتی مرکز شهر دارد. همچنین بسیاری از فعالان حوزه صنعت، به دلیل نزدیک بودن به مناطق صنعتی حاشیه شهر، زندگی در این محل را انتخاب می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله دزاشیب و هرآنچه که از این محله باید بدانید+ جدول قیمت

آب‌وهوای بی‌نظیر محله دزاشیب و دسترسی راحتت و دور بودن از ترافیک همه ما را وسوسه می‌کند در…