تمدید اجاره نامه آپارتمان

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر قصد تمدید اجاره نامه آپارتمان خود را دارید، قبل از انجام آن، تا انتهای این مطلب با دلتا مگ همراه باشید.
تمدید اجاره نامه آپارتمان

از آنجایی که امروزه اجاره نشینی بسیار افزایش داشته است، تمدید قرارداد اجاره هم به تبع آن زیاد شده است. سوالی که برای خیلی از موجرین و مستاجرین در زمان تمدید اجاره نامه آپارتمان پیش می‌آید این است که آیا حتما برای تمدید باید به مشاور املاک مراجعه کنند؟ یا اگر خود آن‌ها بخواهند قرارداد اجاره را تمدید کنند، باید به چه نکاتی دقت کنند؟ در ادامه ۳ راه برای تمدید اجاره نامه آپارتمان را برای شما شرح خواهیم داد.

  •  تمدید اجاره آپارتمان با مراجعه به مشاور املاک

بسیاری از موجرین برای اطمینان کامل از مسائل حقوقی تمدید اجاره، به سراغ مشاور املاک می‌روند تا قرارداد آن‌ها را تمدید کند. از نظر قانونی انجام این کار ضروری نیست اما مراجعه به مشاور املاک، خیال شما را راحت می‌کند. گاهی ممکن است که شرایط قرارداد تغییر کرده یا موجر و مستاجر بخواهند موارد جدیدی به قرارداد اضافه کنند، در این صورت مشاور املاک می‌تواند به شما کمک کند. تنها نکته مهم در این خصوص، هزینه تمدید اجاره نامه توسط مشاور املاک و عرف تمدید اجاره می‌باشد.

 تمدید اجاره آپارتمان با مراجعه به مشاور املاک

  • تمدید اجاره نامه بدون بنگاه (تمدید اجاره نامه دستی)

همانطور که در بالا ذکر شد، نیازی به مراجعه حضوری برای تمدید اجاره نامه نیست. فقط باید یک سری نکات حقوقی رعایت شود تا قرارداد مربوطه، بدون مشکل حقوقی خاصی تمدید شود. حال اگر قصد مراجعه به املاک را ندارید، به نکات زیر توجه کنید:

  1. اگر قصد دارید متن تمدید اجاره نامه آپارتمان را روی برگه‌ جدید بنویسید، حتما باید به شماره قرارداد اجاره نامه خود اشاره کنید. چرا که در این برگه قصد نداریم تمام مفاد و موارد توافق شده را دوباره بنویسیم. بنابراین در بسیاری از موارد به اجاره نامه پیشین استناد خواهیم کرد.
  2. حتما مدت زمان اجاره خانه را مشخص کنید. به عبارتی باید زمان شروع قرارداد و زمان پایان اجاره نامه در قرارداد ذکر شود.
  3. باید مبلغ قرارداد به وضوح مشخص شود. یعنی حتی اگر مبلغ کرایه نسبت به قرارداد قبلی افزایش نیافته، این موضوع باید در اجاره نامه کاملا مشخص باشد.
مطلب پیشنهادی:  مالیات در یک قدمی بیش از ۲۱ میلیون خانه

تمدید اجاره نامه بدون بنگاه (تمدید اجاره نامه دستی)

  • تمدید اجاره نامه با پشت نویسی

برای تمدید اجاره نامه آپارتمان می‌توانید از پشت اجاره نامه‌ موجود نیز استفاده کنید. در صورتی که بخواهید تمدید اجاره نامه را با پشت نویسی انجام دهید، نیازی به اشاره به شماره اجاره نامه نخواهد بود. در این حالت نیاز است توافقات جدید شامل مدت زمان اجاره خانه، تاریخ شروع و تاریخ پایان اجاره نامه و مبلغ جدید توافق شده را در پشت قرارداد قید کنید.

البته توجه داشته باشید که به هر روشی که می‌خواهید اجاره نامه را تمدید کنید (مراجعه به مشاور املاک، تمدید بدون بنگاه به صورت دستی یا پشت نویسی) باید این ۳ نکته را هم در نظر بگیرید:

  1. موجر و مستاجر هر دو باید پای متن تمدید اجاره نامه آپارتمان را امضا کنند.
  2. موقع نوشتن متن تمدید اجاره نامه، از کاربن استفاده کنید تا بتوانید دو نسخه از آن داشته باشید. یک نسخه برای موجر و یک نسخه برای مستاجر.
  3. حتما دو نفر شاهد (عاقل، بالغ و مرد) پای قرارداد را امضا کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «آیا می‌توان ملک ورثه‌ای را اجاره داد؟» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

آموزش تصویری پخت خورش ریواس به روش کُردی

ریواس یک گیاه خودرو بهاری است که علاوه بر طعم بسیار لذیذ سرشار از ویتامین است و می‌تواند ب…