آخرین وضعیت ساخت مسکن ملی به کجا رسید؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که پنج میلیون و 418 هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند که تا امروز حدود 65 درصد آن‌ها شرایط اولیه را دارند.
متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تسنیم، محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص آخرین وضعیت متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: عملیات اجرایی 440 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شش ماه گذشته آغاز شده است.

او در ادامه تعداد واحد‌های درحال ساخت تا پایان تابستان امسال به دو میلیون واحد خواهد رسید، عنوان کرد: در مجموع حدود یک میلیون و 300 هزار واحد در دست اجرا داریم که از جمله آنها ساخت 536 هزار واحد شهری و 158 هزار واحد روستایی است و 147 هزار واحد را نیز مردم با دریافت تسهیلات می‌سازند.

وی با اعلام اینکه دست‌کم پنجاه درصد هزینه تمام‌شده مسکن‌های نهضت ملی از تسهیلات بانکی تأمین خواهد شد، تصریح کرد: میانگین متراژ واحد‌های درحال ساخت شهر‌های بزرگ و کوچک را به‌ترتیب تا 75 و 100 متر هستند.

وی با بیان اینکه آخرین عددی که آذر سال گذشته برای ساخت یک مترمربع مسکن در طرح نهضت ملی اعلام کردیم چهار میلیون و 750 هزار تومان بود و همه واحد‌هایی که در ماه‌های آینده تحویل متقاضیان داده می‌شود در همین حدود است.

متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه در شهر‌ها 40 درصد و در کلان‌شهر‌ها 60 درصد قیمت مسکن، بهای زمین است، خاطرنشان کرد: جدا از اینکه براساس قانون قیمت زمین حذف شده، در حوزه خدمات، مصالح ساختمانی و تسهیلات نیز با هدف کاهش هزینه‌های تمام‌شده قیمت مسکن اقداماتی انجام شده است.

مطلب پیشنهادی:  طرح مسکن ملی برای چند نفر برنامه ریزی شده است؟

محمودزاده می‌گوید که 30 درصد تخفیف برای صدور پروانه در نظر گرفته‌ شده است. او می‌افزاید: حدود 50 درصد تخفیف هم سازمان نظام مهندسی در بحث خدمات فنی و مهندسی برای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی 80 درصد هزینه ساخت مسکن دهک‌های اول تا سوم جامعه را از محل تسهیلات بانکی خواند و گفت: طرح نهضت ملی مسکن سیال است، یعنی مبلغ و سود تسهیلات متفاوت و براساس دهک درآمدی افراد تنظیم شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 هزار واحد پروژه در کشور به‌صورت مشارکتی در حال انجام است، گفت: اساسنامه صندوق ملی مسکن در هیئت دولت تصویب شده است و منتظر اعلام نظر شورای نگهبان هستیم.

محمودزاده با ابراز اینکه از طریق فرم جیم متقاضیان سه شرط استفاده از امکانات دولتی، سابقه مالکیت و تأهل حدود 18 میلیون نفر بررسی شده است، افزود: تمام اطلاعات به کارتابل استان‌ها و شهر‌های جدید منتقل شده است، و منتظر شرط چهارم یعنی سابقه پنج سال سکونت هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …