سرگردانی فروشندگان و خریداران در بازار مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از مدیران فروش آژانس 5 دلتا می‌گوید که شرایط ناثبات بازار مسکن باعث شده تا خریداران و فروشندگان ملک در این بازار سرگردان باشند؛ از همین رو فعلا هر دو طرف برای خرید یا فروش دست نگه داشته‌اند.
بازار مسکن

تابش از مدیران فروش آژانس 5 دلتا در گفتگو با «مجله ملکی دلتا» در خصوص شرایط فعلی بازار مسکن عنوان کرد: تنها کلمه‌ای که اکنون می‌توان در خصوص بازار مسکن به آن اشاره کرده «عدم ثبات» است.

وی بیان کرد: عدم ثبات در بازار مسکن باعث شده چه خریدار و چه فروشنده، گنگ و سرگردان باشند. سرگردانی آنها باعث شد تا اقدامی برای خرید یا فروش ملک خود نکنند.

تابش تصریح کرد: برای مثال در حال حاضر از 10 مورد معامله ملکی تنها سه مورد آن به نتیجه می‌رسد. دلیل اینکه 7 مورد مابقی به نتیجه نمی‌رسد این است که جدیدت در خریدار و فروشنده وجود ندارد.

بازار مسکن

مدیر فروش آژانس 5 دلتا در خصوص چشم‌انداز آینده بازار مسکن گفت: ما این نوسانات را چندین بار تجربه کرده‌ایم. متأسفانه ما تنها صنفی هستیم که دولت نتوانسته در چند سال اخیر روی آن کنترلی داشته باشد. دلیل این موضوع این است که این بازار بیشتر در دست اشخاص است.

بازار مسکن منتظر فروشندگان ملک

وی اضافه کرد: برخی از فروشندگان در حاضر منتظر نتیجه انتخابات و برجام هستند. از همین رو فروشندگان فعلا دسته نگه داشته‌اند.

مطلب پیشنهادی:  سقوط بازار نوسازها

او افزود: فروشندگان بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات و برجام یا ملک خود را روانه بازار می‌کنند یا از بازار بیرون می‌کشند.

تابش با اشاره به افزایش قیمت اجاره‌بها عنوان کرد: اوایل خردادماه سال جاری، یک واحد مسکونی 70 متری در ظفر با 520 میلیون ودیعه و 500 هزار تومان اجاره‌بها معامله شد. این در حالی است که همین واحد مسکونی در سال گذشته بین 300 تا 350 میلیون تومان رهن داده می‌شد.

وی در پاسخ به این سال که در منطقه شما با چه میزان نقدینگی می‌توان صاحب یک خانه 50 تا 60 متری شد، توضیح داد: شخصی اگر بخواهد در منطقه 1، 2 و 3 (خیابان‌های بالا ونک به سمت شمال) خانه خریداری کند با حدود 4 میلیارد تومان می‌تواند صاحب یک واحد مسکونی در طبقه چهارم آن هم بدون آسانسور و پارکینگ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…