دریافت تسهیلات وام مسکن و نکات آن

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شرایط تسهیلات مسکن در سایت بانک مسکن به خوبی مشخص شده و بهتر است پیش از اقدام در مورد شرایط دریافت وام و ضمانت در تسهیلات مسکن یا همان ضامن معتبر و اقساط وام تحقیق کنید.
سرمایه گذاری ساختمانی در سال ۱۴۰۰

همانطور که می‌دانید، بانک‌های مختلف مانند بانک مسکن، وام‌هایی تحت عنوان وام مسکن به افرادی که توانایی مالی ندارند، ارائه می‌دهد. تسهیلات مسکن مدل‌های مختلفی دارد که در سامانه بانک، وجود دارد و می‌توانید از آن‌ها دیدن فرمایید. همچنین مواردی چون شرایط دریافت وام و اقساط وام و ضمانت ضامن معتبر همگی در سایت درج شده‌اند.

در چه مواردی تسهیلات مسکن به مشتری داده نمی‌شود؟

  • حتماً بايد در دوره‌های ۶ ماهه معدل بگيريد و اگر به معدل لازم نرسید بايد يک دوره ۶ ماهه بيشتر برای دریافت وام صبر کنيد.
  • باید توجه داشته باشید که اگر موجودی حساب شما در پايان روز کمتر از حداقل باشد (در تهران ۱۳،۵۰۰،۰۰۰ و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۱۰،۰۰۰،۰۰۰و بقيه شهرها ۶،۷۰۰،۰۰۰) موجودی آن روز شما صفر حساب شده و امتیاز دریافت وام شما کسر خواهد شد.
  • در صورتی که بخواهيد بعد از رسيدن موعد وام، پول را کامل برداشت کنید فقط يک سال از تاريخ برداشت وقت داريد تا از وام استفاده کنید. در غیر این صورت تسهیلات شما باطل خواهد شد.

در چه مواردی تسهیلات مسکن به مشتری داده نمی‌شود؟

  • این تسهیلات برای خانه‌های نوساز در نظر گرفته شده است. سوالی که پیش می‌آید نحوه محاسبه سال ساخت خانه‌ها است. لازم است بدانید که عمر ساختمان کمتر از ۱۵ سال را بر مبنای تاریخ پروانه ساخت در نظر می­‌گیرند. با این اوصاف ساختمان‌هایی که پروانه ساخت آنها سال ۸۳ به بعد صادر شده می‌توانند در سال ۹۸ تسهیلات مسکن یکم دریافت کنند و اقساط وام را بپردازند.
مطلب پیشنهادی:  باید‌ها و نباید‌های آپارتمان‌ نشینی

انواع ضمانت برای دریافت تسهیلات وام مسکن

  • سپرده شخص، بیش از ۱۱۰ درصد مبلغ تسهیلات باشد.
  • سند معتبری که ارزش واقعی آن بیش از مبلغ تسهیلات باشد.

انواع ضمانت برای دریافت تسهیلات وام مسکن

هنگامی که مبلغی را سپرده می‌­کنید، نمی‌­توان پس از دریافت وام آن مبلغ را برداشته و به جای آن سند ملک خریداری شده را جایگزین کنید. زیرا اولویت بانک دریافت وجه نقد است. زمانی که شخصی تسهیلات مسکن یکم را به صورت انفرادی دریافت می‌­کند همسر او نیز پس از ازدواج می‌­تواند به صورت انفرادی برای دریافت تسهیلات مسکن اقدام کند. این امر هم به صورت اوراق و هم به صورت سپرده میسر است.

مطالعه بیشتر: مطلب «پیش‌بینی افزایش معاملات مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…