پیشنهاد 700 میلیونی تسهیلات خرید مسکن

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر مسکن اعلام کرده که افزایش سقف وام خرید مسکن در جلسه شورای عالی مسکن مطرح شده است که پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای وام خرید مسکن مبلغ ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان است.
افزایش سقف وام خرید مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرآنلاین، رستم قاسمی با اعلام اینکه فردا رقم جدید وام ودیعه مسکن در شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور به تصویب می‌رسد، عنوان کرد: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی افزایش این وام در تهران به ۱۰۰ میلیون تومان است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با شورای پول و اعتبار در خصوص نرخ سود وام ودیعه مسکن مخالفیم، گفت: نباید سقف قرارداد اجاره مسکن در تهران از ۲۵ درصد بیشتر شود.

وام خرید مسکن ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود؟

قاسمی درباره وام خرید مسکن تصریح کرد: فردا همچنین در جلسه شورای عالی مسکن، افزایش سقف وام خرید مسکن مطرح خواهد شد. پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان در تهران است.

افزایش سقف وام خرید مسکن

وی در خصوص اجرای نهضت ملی مسکن اظهار داشت: شرکت بازآفرینی شهری با شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های تابعه ساخت ۱۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در بافت‌های فرسوده را به امضا رسانده و همچنین ساخت ۱۶۷ هزار واحد مسکن روستایی از ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در نظر گرفته شده آغاز شده و امسال به سقف مورد نظر در خصوص مسکن روستایی دست خواهیم یافت.

مطلب پیشنهادی:  تعیین سقف مجاز برای اجاره بها در سراسر کشور

وی افزود: تأمین زمین 2 میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکن شهری در حال اتمام است که یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد آن بارگذاری شده است. یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در دست اجرا داریم که از مراحل مختلف از خاکبرداری تا سفت کاری در دست اجرا است.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه بین ۱.۵ تا دو سال ساخت مسکن در کشور به طول می‌انجامد، گفت: برنامه ما این است که شعار مسکنی دولت مبنی بر ساخت ۴ میلیون واحد را در دو قسمت 2میلیون واحدی اجرا کنیم.

به گفته وی سهمیه شهرهای جدید از نهضت ملی مسکن ۶۰۰ هزار واحد است که فردا با حضور رئیس جمهور ساخت 100 هزار واحد آن کلنگ زنی خواهد شد.

مطالعه بیشتر: مطلب «قیمت خانه در ساقدوش تهران چند؟» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …